اعتراض بازنشستگان مشهدی به فرمول‌های متناسب‌سازی حقوق | همسان‌سازی که عادلانه نیست!

طنین همتی|شهرآرانیوز، نظام خیرآبادی، مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی، دراین‌باره اظهار کرد: تفاوت همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تأمین اجتماعی موجب اعتراضاتی شده است.

 

نظام خیرآبادی گفت: بازنشستگان کشوری منابع دولتی را استفاده می‌کنند و به‌عبارتی دست خو‌د دولت است که چه میزان بودجه تعیین کند و همسان‌سازی را برایشان انجام دهد. اما تأمین اجتماعی بودجه محدودی دارد و بماند که مستمری هر فرد براساس محاسبات ارزش‌گذاری و عدالت برمبنای میزان پرداخت حق بیمه هر شخص تعیین می‌شود. شما خود را جای کسی بگذارید که حق بیمه‌اش را ۳۰سال براساس ۵میلیون تومان پرداخت کرده است و شخصی دیگر ۳۰سال براساس ۳ میلیون تومان پرداخت کرده است. در نتیجه نمی‌توان به همسان‌سازی مستمری و حقوق اعتراض کرد.

 

وی افزود: پرداختی‌هایی که دولت برای سازمان در نظر گرفته است، همان بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که پیش‌تر باید پرداخت می‌کرد، اما گفتند این پرداختی‌ها برای همسان‌سازی استفاده شود. البته آن هم طبق فرمولی که کانون بازنشستگان کشوری در نظر گرفته است، پرداخت می‌شود و تصمیمات براساس آن گرفته شده است. ما در استان عامل اجرایی هستیم و در تصمیم‌گیری نقشی نداریم.


وی ادامه داد: این تجمعات فایده‌ای ندارد. اگر قرار است اعتراض شود، باید اعتراض مدنی باشد. در ضمن ما در تصمیم‌گیری نقشی نداریم، چون قوانین، کشوری وضع می‌شود. برای نتیجه‌گیری بیشتر و به‌جای این تجمعات، بازشستگان خواسته خود را از طریق کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی پیگیری کنند تا شاید در سطح کشور در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار باشد.