درمان زخم‌های مزمن؛ هر‌ سانتی‌متر، یک‌میلیون تومان
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت خراسان‌رضوی گفت: متأسفانه هزینه‌های پانسمان و درمان زخم‌های مزمن بسیار زیاد است و براساس برآورد‌ها، درمان هر یک سانتی‌متر زخم مزمن، به‌ویژه برای بیماران دیابتی، حدود یک‌میلیون تومان هزینه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، علیرضا محمدیان در نخستین نشست خبری این انجمن گفت: همکاری شرکت‌های بیمه برای کمترشدن هزینه‌های سرسام‌آور درمان و پانسمان زخم‌های مزمن، به‌ویژه برای بیماران دیابتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت برای نخستین‌بار در کشور توسط ۱۰ پزشک و پرستار مشهدی در استان و در تاریخ ۲۴ آبان امسال ثبت شد و اجازه فعالیت دریافت کرد، افزود: این‌انجمن در قالب تیم‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با هدف پیشگیری، درمان، توانمند‌سازی و حمایت مادی و معنوی از بیماران قرار است اقدامات عام‌المنفعه‌ای را انجام دهد.

محمدیان گفت: زخم‌های فشاری از جمله زخم‌های مزمن هستند که البته این‌مدل زخم‌ها نیز درجه‌بندی دارند، اما درعین‌حال زخم‌های مزمن در برخی موارد سبب قطع عضو و حتی به‌خطرافتادن جان انسان‌ها می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۸۰ درصد افرادی که به‌دلیل زخم دچار قطع عضو می‌شوند می‌توانند با اقدامات پیشگیرانه از این‌اتفاق جلوگیری کنند، تصریح کرد: اکنون در خراسان‌رضوی ۳۰۰ پرستار آموزش‌های تخصصی درمان و پانسمان زخم را دیده‌اند که از این‌تعداد ۵۰ پرستار به‌صورت حرفه‌ای مشغول‌به‌کار هستند.

وی افزود: یکی از اهداف ما از ایجاد این‌انجمن، شناسنامه‌دارکردن و هویت‌بخشی به این پرستاران است، زیرا اگر مردم این‌افراد را بشناسند و مرکزی تخصصی شکل گیرد، به‌راحتی می‌توانند برای درمان زخم‌های مزمن خود از این‌راه استفاده کنند.