ارائه همه خدمات ثبتی با ظرفیت ۵۰ درصدی کارکنان در خراسان رضوی | علاقه مردم خراسان رضوی به اسامی مذهبی

جانقربان- شهرآرانیوز| مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: اکنون همه خدمات ثبتی شامل صدور و ابطال شناسنامه، تغییر نام، صدور شناسنامه المثنی و... در اداره کل ثبت احوال استان انجام می‌شود.


سیدحسین نیری افزود: با شیوع بیماری کرونا و قرارگرفتن در وضعیت قرمز، خدمات ما کم شد و فقط شامل صدور و ابطال شناسنامه بود که با تغییر وضعیت کرونایی، خدمات به حالت اولیه بازگشت و اکنون با ظرفیت ۵۰ درصدی کارکنان، همه خدمات به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.


وی درباره تعداد موالید در ۹ ماه گذشته سال ۹۹ گفت: آمار موالید در ۹ ماه گذشته سال ۹۹ هنوز قطعی اعلام نشده است، ولی در ۶ ماه گذشته امسال براساس آمار سازمان ثبت احوال در خراسان رضوی، ۲۸ هزار و ۳۸۹ ولادت ثبت شده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۵۴۱ ولادت مربوط به نوزادان پسر و ۱۳ هزار و ۸۴۸ ولادت مربوط به نوزادان دختر بوده است.


مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: همچنین در بهار و تابستان امسال ۱۱ هزار و ۲۱۳ فوت ثبت شده است که ۶۲۶۹ نفر آقا و ۴۹۴۴ نفر خانم بوده‌اند.


نیری درباره نام‌های پرکاربرد در خراسان رضوی گفت: نام‌هایی که سازمان ثبت احوال اعلام کرده است، مانند امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، ابوالفضل و حسین برای پسران و زهرا، حلما، زینب، یسنا و نازنین زهرا برای دختران در استان ما نیز مثل دیگر استان‌ها پرکاربرد بوده است.


وی با اشاره به اینکه اقبال مردم برای استفاده از اسامی مذهبی و دینی بیشتر است، اظهار کرد: اسم فاطمه در بین دختران و امیرعلی در بین پسران بیشترین محبوبیت و فراوانی را داشته است که نشان از اقبال مردم به استفاده از اسامی مذهبی است.