رقابت سخت «سینام مشهد» با «مهرام» در تهران
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ این هفته به بازی‌های گروه «الف» لیگ برتر بسکتبال بانوان اختصاص دارد؛ جایی که تیم سینام، نماینده مشهد، با تیم‌های پرتعداد تهرانی هم‌گروه است و به‌نوعی در گروه مرگ قرار دارد. زیرا دست‌کم ۳ مدعی قهرمانی در این گروه هفت‌تیمی حضور دارند و همین موضوع، کار را برای مشهدی‌ها سخت کرده است. سینام در ۸ هفته گذشته ۷ مرتبه به میدان رفته که از‌این‌میان تنها موفق به کسب یک پیروزی شده است و همین یک برد، آن‌ها را از قعر جدول جدا کرد و حالا تیم شرکت گاز تهران در رده هفتم این گروه قرار دارد و سینام با ۸‌امتیاز ششم است.


جبران خاطره تلخ دور رفت

سینام این هفته برخلاف دیگر‌تیم‌ها فقط یک بازی دارد و روز جمعه ۵‌دی باید برابر تیم قدرتمند مهرام به میدان برود. مشهدی‌ها خاطره خوشی از جدال با مهرام ندارند؛ چون در هفته سوم بازی‌ها و در دور رفت آن‌ها در یک بازی کاملا یک‌طرفه ۱۱۱‌بر‌۲۸ بازی را به حریف خود واگذار کردند. در‌واقع تیم سینام در هر کوآرتر کمترین امتیاز را گرفت و در بهترین حالت موفق شد ۹‌امتیاز در یک کوآرتر کسب کند؛ نتیجه‌ای که برای یک تیم لیگ‌برتری ضعیف محسوب می‌شود، هرچند حریف نیز پرستاره و قوی باشد. حالا این ۲ تیم دوباره به هم رسیده‌اند و باید دید تیم بومی سمانه سقا و بدون ملی‌پوش در این چند هفته چقدر توانسته است پیشرفت و تجربه کسب کند تا بتواند برابر غول‌های لیگ، بازی قابل‌قبولی داشته باشد.


رقابت با خارجی‌ها

مهرام ابتدای فصل ۲ باخت بد را برابر مدعیان این گروه کسب کرد و همین ۲ باخت تلنگر خوبی برای آن‌ها بود تا بتوانند از همان لحظه ضعف‌های تیم را بر‌طرف کنند. آن‌ها علاوه بر یک بازیکن خارجی که داشتند، حالا قرار است امروز از مربی و بازیکن جدید یونانی خود رونمایی کنند. نیکا بیک‌لیک‌لی قرار است از این مربی خارجی که در ۵ سال اخیر در ترکیه مربیگری کرده، در کنار خود استفاده کند. بازیکن جدیدی که در ۳ سال اخیر برای تیم المپیاکوس بازی کرده نیز قرار است به میدان برود. خبر خوب برای مهرام نیز این است که شادی عبدالوند، مهره کلیدی این تیم، بعد از آسیب‌دیدگی به بازی برگشته است و وضعیت متفاوتی را برای تیمش به‌وجود خواهد آورد. البته همه این اخبار برای تیم سینام خوش نیست و کار آن‌ها را از دور رفت هم سخت‌تر می‌کند.

اما شاید بازی سخت و دشوار امروز مهرام باعث شود آن‌ها روز جمعه با خستگی بیشتری برابر سینام به میدان بروند. مهم‌ترین دیدار هفته امروز پنجشنبه بین تیم‌های مهرام و گروه بهمن برگزار می‌شود. تیم گروه بهمن در دور رفت برابر این تیم شکست خورده و برای جبران به‌مصاف مهرام می‌رود. از طرف مقابل مهرامی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی باید این دیدار را پیروز شوند و یکی از رقبای اصلی و قهرمان فصل گذشته را پشت‌سر بگذارند.

مهرامی‌ها تا‌به‌اینجای‌کار بیشترین گل زده را کسب کرده‌اند، ۶۱۷‌امتیاز از گل‌های زده دارند و در مقابل، ۳۷۴ گل خورده‌اند. مهرام با نارسینا و گروه بهمن هم‌امتیاز است و با ۱۲‌امتیاز ۳ رده نخست جدول را در اختیار دارند و تفاوت جایگاهشان به‌خاطر تفاضل‌هاست. سینام مشهد، اما تا‌به‌اینجا ۳۲۵ گل زده و ۶۱۵ گل خورده است؛ البته آن‌ها با‌این‌حال عنوان ضعیف‌ترین خط حمله و دفاع را ندارند و این عنوان در اختیار تیم انتهای‌جدول یعنی تیم گاز است. تمامی دیدار‌های این فصل از لیگ برتر در تهران برگزار می‌شود.