زنانی که همراه کودک و دختر نوجوان سرقت می‌کردند، در مشهد دستگیر شدند
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری باند ۴ نفره زنان و دختران جیب‌بر و کش‌رو‌زن خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: با توجه به سرقت‌های تیزدستانه از چند زن جوان در خودرو‌های عمومی و همچنین اعلام شکایت کسبه محدوده شهید نواب صفوی مبنی بر کش‌روزنی از مغازه‌های آن‌ها، پرونده در مسیر پیگیری‌های پلیسی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: در تحقیقات اولیه پلیسی و بررسی تصاویر دوربین‌های چند مغازه مشخص شد عاملان ارتکاب این کش‌روزنی‌ها ۲ زن جوان هستند. با به دست آمدن این سرنخ، تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد وارد عمل شدند و ادامه پیگیری‌های پرونده را بر عهده گرفتند. در تحقیقات بعدی مجریان قانون مشخص شد که متهمان با همراهی یک کودک و دختربچه‌ای نوجوان برای اینکه شخصی به آن‌ها مشکوک نشود، اقدام مجرمانه خود را عملی ساخته‌اند.

صارمی ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان با تقویت گشت‌های پوششی در مناطق تحت حفاظت خود متهمان را در ایستگاه اتوبوس بازار فردوسی شناسایی و تحت نظر قرار دادند. رصد میدانی مأموران ادامه داشت تا اینکه زنان پلیس در زمانی مناسب و اقدامی غافل‌گیرانه متهمان را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از ۲ زن جوان ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیر زیادی البسه سرقتی به همراه مبلغ ۲ میلیون تومان وجه نقد کشف شد. رئیس پلیس مشهد بیان کرد: متهمان به دام افتاده که با هم نسبت فامیلی دارند برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند. علاوه بر این تاکنون ۸ مال‌باخته شناسایی و علیه سارقان شکایت کرده‌اند.


دستگیری ۳۰۰ معتاد متجاهر در مشهد

سرهنگ صارمی در ادامه به اجرای طرح ارتقای امنیت محله‌محور و برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این طرح ضربتی روز یکشنبه با هماهنگی مقام قضائی و از سوی عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر مرکز استان، کلانتری‌ها، نیرو‌های یگان امداد مشهد با هدف پیشگیری از سرقت و پاک‌سازی نقاط آلوده از وجود معتادان متجاهر اجرا شد.
به گفته فرمانده انتظامی شهر مشهد در این عملیات گسترده تعداد ۳۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراکز ترک اعتیاد قرار گرفتند.