هرات میزبان ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران
به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه‌ریزان واحد‌های تولیدی بوده و مکمل و راه‌حل مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود.
 
سعید صیفی در خصوص برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، ۳۰ دی ماه لغایت ۳ بهمن‌ماه امسال، با حضور شرکت‌های ایرانی در هرات افغانستان برپا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف شامل خدمات فنی و مهندسی، تاسیسات، ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی، راه سازی، آب، برق، انرژی، مخابرات، چاپ و بسته‌بندی، ماشین‌آلات کشاورزی، صنایع غذایی، فرش و لوازم خانگی، نساجی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و دیگر زمینه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
 
صیفی افزود: در برپایی ششمین دوره از این نمایشگاه از همکاری استانداری خراسان رضوی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی بهره گرفته‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی‌هایی با سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات، رایزن اقتصادی ایران در کابل و اتاق تجارت هرات صورت گرفته است. همچنین از طرف اتاق تجارت هرات و سفارت ایران در کابل، از تجار کشور افغانستان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.
 
وی با اشاره به اینکه «برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در داخل و خارج از کشور، نقش موثری در رشد صادرات غیرنفتی ایران دارد»، عنوان کرد: هر کشوری برای تجارت با دیگر کشور‌ها و تداوم آن، نیازمند معرفی مزیت‌های صادراتی خود است و توجه به کالا‌های دارای مزیت و کشور‌های هدف آن‌ها در تجارت خارجی، اولین گام برای پایه ریزی یک تجارت خارجی هدفمند و موفق است.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد عنوان کرد: نمایشگاه‌های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه‌ریزان واحد‌های تولیدی بوده و مکمل و راه حل مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود. هدف اصلی نمایشگاه، در واقع عرضه نمونه کالا و توانمندی‌های شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا‌کردن خریداران، نمایندگان فروش و یا شرکای تجاری است تا بدین وسیله قرارداد‌های بلند مدت جهت صادرات مستقیم منعقد شود.
 
براساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، صیفی با اشاره به رشد مزیت تجاری میان ایران وافغانستان در چند سال اخیر، تصریح کرد: بسیاری از اقلام مورد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود و آن‌ها به دلایل متعدد به کالا‌های ایرانی علاقه‌مند هستند. ظرفیت‌های موجود تجاری میان دو کشور موجب می‌شود که مشارکت در این نمایشگاه، فرصتی ارزشمند برای شرکت‌ها باشد تا حضور خود را در بازار افغانستان تثبیت کنند و فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی داشته باشند.
 
منبع: ایسنا