رییس جمهور: الکترونیکی شدن بخش سلامت تا ۲۰ اسفند تکمیل می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در شورای فناوری اطلاعات اظهار کرد: یکی از مسائل مورد اهتمام این دولت این بوده که مردم بدون اینکه زحمت سفر را به خود هموار کنند و بدون مراجعه به دستگاه‌ها خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه سلامت برای مردم حائز اهمیت است، گفت: در این دوره‌ای که مبتلا به کرونا بودیم، ‌جایگاه سلامت بیشتر روشن شد. امروز بحث این است که مردم خدمات مربوط به سلامت را در فرایند دولت الکترونیک با یک کارت و یا شماره ملی دریافت کنند.حتی موضوع نسخه‌پیچی و اینکه مردم چقدر به آن نیاز دارند و بیمه‌گرها در چه مواردی باید وارد عمل شود و چه هزینه‌هایی را متقبل شوند، باید الکترونیکی شود.

 

روحانی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن بخش سلامت، هم مردم مورد در رفاه قرار می‌گیرند و هم مراکز درمانی راحت‌تر خدمت را ارائه می‌کنند و هم پول را راحت‌تر دریافت می‌کنند. یعنی وقتی پزشک فردی را معاینه کند یا در بخش تشخیصی، بیمه‌گر پول را پرداخت می‌کند.

 

رییس جمهوری ادامه داد: در بخش سلامت همه اقداماتی که لازم است باید تا پایان سال این اقدامات انجام شود و تا ۲۰ اسفند خدماتی که در بخش سلامت به صورت الکترونیک ارائه شود، تکمیل شود تا مردم در رفاه بیشتری قرار بگیرند.

 

منبع: ایرنا