اهدای ۲ دستگاه ماشین تایپ قدیمی به موزه‌های خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا پهلوان با اعلام این خبر افزود:  این 2 دستگاه ماشین تایپ توسط «نازنین بیضاوی» از علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی به واحد موزه های استان اهدا شد .

وی ادامه داد: موزه ها ،آیینه ی تمام نمای گذشته ما هستند و یکی از راه های ارتباطی بین گذشته ،حال و آینده به شمار می روند ،هر یک از آثار و اشیا ی موزه ها در عین بی زبانی ، به چندین زبان، به ویژه با زبان هنر با بینندگان خود سخن می گویند و از گذشته حرف می زنند .

پهلوان اظهار کرد: علاقمندان با اطمینان خاطر ،چنانچه وسایل قدیمی ، اسناد و آثار مردم شناسی دارند ، به اداره کل میراث فرهنگی استان اهدا کنند، تا به بهترین شکل ممکن ،در صورت نیاز مرمت و بازسازی و در دفاتر اموال موزه ای ثبت و ضبط و با توجه به محتوای موزه های استان جانمایی شوند.

وی با بیان این که اشیاء اهدایی  با ذکر نام اهدا کننده ،به نمایش گذاشته خواهد شد، یادآورشد: هریک از این آثار به مثابه ورقی از تاریخ پر افتخار کشور است که نگهداری و حفظ آن عزم ملی را می طلبد.

 رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با درخواست از مردم برای اهدای اشیای قدیمی و تاریخی گفت:  ظرفیت نگهداری ،حفظ و مرمت و معرفی اشیای قدیمی و تاریخی در این اداره کل ایجاد شده است.