جواب رد بورس کالا به ابلاغیه وزیر صمت
به گزارش شهرآرانیوز، قیمت گذاری دستوری فولاد در بورس کالا مدت‌ها است که به چالش جدی بین وزات صمت و بورسی‌ها تبدیل شده است. موضوعی که بار‌ها از سوی وزارت صمت مطرح شده و واکنش‌های انتقاد آمیز زیادی را در پی داشته است. تا جایی که اعلام شد قیمت گذاری دستوری منتفی شده است، اما به نظر می‌رسد عمر این موضوع چندان طولانی نبود و وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز قیمت پایه شمش فولادی در بورس را بر اساس ۷۰ درصد قیمت CIS اعلام کرد و گفت: هماهنگی تمامی دستگاه‌ها برای اجرای کامل شیوه نامه عرضه محصولات فولادی ضروری است.

بورس کالا به این ابلاغیه واکنش نشان داد و رضا محتشمی‌پور در نامه‌ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرده است: "در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالا‌ها و محصولات، تأیید معاملات سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود. در سایر موضوعات مشترک و مرتبط، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین بورس کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط پیشنهادی حسب مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس برای بررسی و تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات ارائه می‌شود.

موضوع نامه جنابعالی به بخش مربوط در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شواری عالی بورس ارجاع خواهد شد. "
 
جواب رد بورس کالا به ابلاغیه وزیر صمت
 
 
منبع:ایسنا