فعالیت کج‌دارومریز تالار‌های پذیرایی مشهد در شرایط آبی کرونایی
طنین همتی|شهرآرانیوز، باتوجه‌به بهبود وضعیت کرونایی شهر مشهد و قرارگرفتن آن در وضعیت آبی و آغازبه‌کار همه گروه‌ها، تالار‌های پذیرایی هم مستثنا نبودند و چند روزی است که فعالیت آن‌ها نیز آغاز شده است. اما محدودیت ساعتی تردد از ۹ شب تا ۴ صبح دوباره تمدید شد که کنایه‌ای از اصطلاح قدیمی «کج‌دارومریز» است.
 

درعمل این محدودیت ساعتی این رسته شغلی به‌ویژه تالار‌های پذیرایی را که در طرقبه و شاندیز قرار دارند، با محدودیت یا حتی فعالیت‌نکردن روبه‌رو می‌کند.
 

به‌گفته رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی طرقبه و شاندیز، تالار‌ها دوباره فعال شدند و مصوب کردیم همه تالار‌های پذیرایی در طرقبه و شاندیز با یک‌سوم ظرفیتشان پذیرش و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بلبل عنبران درباره محدودیت ساعتی موجود و منع تردد‌ها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اظهار کرد: اگر مردم می‌خواهند در این شرایط مراسم برگزار کنند، طوری برنامه‌ریزی کنند که به محدودیت ساعتی نخورند، چون تالار‌های پذیرایی نهایت تا ساعت ۸:۳۰ می‌توانند فعال باشند.
 

به‌گفته یکی از مدیران تالار پذیرایی در طرقبه، باتوجه‌به مسافت مشهد تا طرقبه و شاندیز و بار ترافیکی هر روز این مسیر، زمان مراسم در حد ۲ تا ۳ ساعت است که فکر نکنم باتوجه‌به هزینه‌های برگزاری مراسم، مردم تمایلی به برگزاری داشته باشند.
 

وی گفت: این تصمیم‌گیری‌های ضدونقیض متأسفانه گرهی از کار ما که چندین ماه تعطیل بودیم باز نمی‌کند و ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و همچنین پذیریش افراد تا حد ممکن محدود باشد. اما تقاضا می‌کنیم متولیان تصمیم‌گیری همکاری و شرایط اقتصادی را درک کنند و به فکر نحوه فعالیت همه صنوف باشند.

 
با این حال جزئیات بازگشایی تالارهای پذیرایی با مقررات جدید در مناطق زرد در ویدئوی زیر اعلام شد.
 
{$sepehr_media_249026_400_300}