بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی به کمتر از ۵۰۰ نفر رسید

به گزارش شهرآرانیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

دکتر مهدی قلیان اول، افزود: تعداد این بیماران در حال حاضر ۴۹۲ نفر است که این تعداد در زمان اوج موج سوم کرونا در اواخر آبان ماه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بود.

وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی نیز ۱۹۲ نفر می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت این شهر از نظر شیوع کرونا آبی است و در سراسر استان نیز شرایط آرام حاکم است.


وی افزود: کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی نگران کننده است و می تواند شرایط را به وضعیتهای نارنجی و قرمز بازگرداند.


دکتر قلیان اول ادامه داد: توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ادامه روند همکاری با مدافعان سلامت موجب ضعیف شدن چرخه انتقال ویروس کرونا می شود و می توان انتظار داشت که ماه های بهمن و اسفند با شرایط آرام طی شود.


وی از مردم خواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۵۳۸ نفر رسیده است. 

همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.