هزینه معالجه و درمان بیمه‌شدگان اجباری و بازنشستگان تامین اجتماعی رایگان است

به گزارش شهرآرانیوز، امیرعباس منوچهری افزود: هزینه درمان غیربیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی براساس تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران در بخش عمومی غیردولتی و همچنین قرارداد با مراکز درمانی ملکی و سازمان‌های بیمه‌گر دریافت می‌شود.

 

وی ادامه داد: اکنون مراکز درمانی این سازمان همه امکانات و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را نیز فراهم کرده و اکنون با توجه به کاهش شیوع بیماری در کشور، روند ابتلا و بستری این بیماران در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هم کاهش یافته است.

 

منوچهری همچنین درباره میانگین سن فوت بیماران کرونا در مراکز درمان این سازمان گفت: نزدیک به ۷۸ درصد جان‌باختگان کرونا بیش از ۶۱ سال، نزدیک به ۱۸ درصد بین ۴۱ تا ۶۰ سال، ۳/۶۹ درصد بین ۲۱ تا ۴۰ سال و۰/۵۸ درصد نیز زیر ۲۰ سال بوده‌اند.

 

 ابوالفضل آفریده، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، هم پیش از این گفته بود: هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم شیوع کرونا در کشور برای این سازمان برابر با ۲۰۰۰ میلیارد ریال و هزینه معالجه هر بیمار مبتلا به کرونا نیز از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است.

 

بنابر اظهارات وی، یک بیمار با استفاده از دارودرمانی و هزینه‌کرد ۶۰ -۵۰ هزار تومان بهبود یافته و یک بیمار نیازمند بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه است و با هزینه‌کرد ۵ - ۴ میلیون تومان بهبود می‌یابد.

 

برخی بیماران در وضعیت شدید بیماری نیز برای استفاده از دارو‌های گران‌قیمت، نیازمند هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومان نیز شده‌اند.

منبع: ایرنا