پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی بوستان چهل بازه دو

 به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: پروژه بوستان چهل بازه دو در امتداد مسیل چهل بازه، حدفاصل بولوار دانشجو تا سید رضی، از آبان ماه امسال با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به تدریج و در سه فاز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.


وی افزود: بخش کشاورزی شهری این بوستان، به عنوان اولین فضای مشارکتی اختصاص یافته به توسعه کشاورزی شهری در ایران، در فضایی به وسعتی بالغ بر دو هکتار در حال احداث است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به عنوان اولین فاز این پروژه قابلیت بهره برداری خواهد داشت.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: کشاورزی شهری با اهداف مختلفی از قبیل آموزش کشاورزی شهری، ترویج و بکارگیری محصولات کشاورزی متناسب با محیط شهری، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، کمک به اقتصاد و معیشت خانواده، تولید محصولات ارگانیک و ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان در محیط‌های شهری در حال اجرا است.


یعقوبی تصریح کرد: در فاز کشاورزی شهری بوستان چهل بازه دو، اراضی موجود در ضلع شمالی بوستان، در قالب حدود ۵۰۰ قطعه تقسیم بندی شده و به صورت قطعات ۱۵ تا ۲۵ متری و بر اساس نظامنامه‌ای مشخص و در مدت زمانی تعیین شده، جهت استفاده و بهره‌برداری در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرد تا بتوانند در فضای موجود به فعالیت‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: بوستان چهل بازه دو علاوه بر فاز کشاورزی شهری، دارای دو فاز آبنمای موزیکال و بوستان حاشیه مسیل چهل بازه است که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته به صورت کامل تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد