احسان اصولی: باید برای حفظ فضای بی‌نظیر همدلی در شهر مشهد تلاش کنیم

به گزارش شهرآرانیوز، احسان اصولی در روز دوم همایش «رقص قلم» با بیان این مطلب افزود: این مهم ممکن نبوده مگر با همراهی و همکاری، تعامل و همیاری و هم افزایی بخش های مختلف و عناصر تاثیر‌گذار در مدیریت شهر اعم از نهادها‌، افراد و اشخاص موثری که در شهر مشهد حمایتشان و کمک‌هایشان تعیین کننده است.
از این رو یکی از مهمترین دغدغه‌های بنده به عنوان یک عضو شورای شهر مشهد حفظ این همدلی، تعامل و همزیستی است که به نفع شهر مشهد و مردمان شایسته آن شکل گرفته و پرهیز از هرگونه تنازع و تقابل که میتواند به این فضا آسیب بزند. که در صورت برهم خوردن این فضای همدلانه آنهایی که متضرر خواهند شد مردم هستند، لذا همواره خود را و همه دوستان و همکارانم را از ورود به تنازعات بی حاصل و بعضا مخرب که اغلب هم ریشه در سلایق و تمایلات شخصی دارد بر حذر میدارم.

اصولی با تاکید براینکه تاکنون علما و بزرگان و شخصیت های تأثیرگذار شهر مشهد و آنان که حرف و نظرشان تاثیرگذار و جریان‌ساز است همراهی و حمایت کاملی از این روند داشته و شهر را در حفظ این فضا یاری رساندند، ادامه داد: امیدواریم همه گروه ها به تقویت و تثبیت این فضا توجه کنند تا دستاوردهای مهم و ارزشمند آن که متعلق به مردم و شهروندان مشهد بوده و نفع آن ، به همین مردم میرسد تداوم داشته باشد.
به گفته اصولی در تشدید تعارضات نمی‌توان شهر را ساخت ، نمی توان منافع مردم را دید چرا که پایه تنازعات و بگو مگو های بی حاصل تخریب است و دعوا و تضاد و نفرت.

 

{$sepehr_media_253330_400_300}


وی همچنین گفت: بنده نگرانی عمیقی در خصوص حفظ این شرایط و فضایی که در قالب همدلی و همیاری و هم افزایی و برای مردم فراهم شده دارم و از صمیم قلب امیدوارم اتفاقی نیفتد که این موهبت از مردم گرفته شود.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه کارخانه نوآوری مشهد یکی از نمادهای تاریخی و ظرفیتی ، هویتی برای شهر مشهد است گفت: از ابتدای شورای پنجم یکی از راهبردهای اصلی که همواره بر آن تاکید داشتیم تقویت عناصر هویت بخش مشهد در ذیل مبنای اصلی و شکل دهنده هویت مشهد یعنی وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی (ع) و هر آن چه که ما را به مفهوم خراسان بزرگ متصل نماید به ویژه در نسبت با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بوده است.


نگاه ما برآن بوده که این هویت تا چه میزان توانسته و می‌تواند در عرصه فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد و برای تثبیت و انتقال آن به نسل ها و شهروندان و زائران چه باید کرد.


وی با بیان اینکه کارخانه نواوری مشهد بر بستر یکی از قدیمی‌ترین و اولین کارخانه‌هایی که در تاریخ شهر مشهد وجود داشته بنا و خود تبدیل به یکی از نماد های هویتی این شهر تاریخی و فرهنگی شده افزود: در گذشته با توجه به آنکه این مکان توسط شهرداری مشهد تملک شده بود قرار بود تبدیل به پروژه اقتصادی و سودآور برای شهر و درآمدزا برای شهرداری شود، اما هم شورای شهر و هم شهردار پرتلاش و دوست داشتنی مشهد به این نکته مهم اشراف داشتند که این کارخانه می‌تواند با رویکرد و نگاهی جدید به یک ظرفیت هویتی کم نظیر برای شهر مشهد تبدیل شود و به نوعی پیوند از گذشته به حال و آینده باشد.


عضو شورای مشهد ادامه داد: البته در ابتدا نگاه‌ها و سلیقه‌های سنتی با این تعریف و کاربرد مخالفت فراوانی داشتند اما شهردار جوان مشهد با شجاعت به این حوزه ورود کرده و پای این ایده ایستاد. نکته جالب توجه آن بود که در طی دوره کاری شورای پنجم هیچ پروژه‌ مرتفع و آسمان خراش مشابه آنچه پیش از این در مشهد رخ داده بود آغاز نشده و از شهرداری مجوز نگرفت، با این وجود اما روند کسب درآمد شهرداری نه تنها دچار مشکل نشد بلکه در مقایسه با ادوار گذشته و سایر کلانشهرها در وضعیت بی سابقه ایی قرار داریم.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد همچنین یادآور شد: لازم است از شهردار جوان و جسور و محبوب مشهد به دلیل ممارست، مجاهدت، پیگیری‌های جدی و جسارتی که در اداره شهر داشته و دارند و در پی آن توانسته اند منافع بسیار بزرگی از قبل این مهم برای شهر و شهروندان ایجادکنند تقدیر کنم و بر این باورم اقدامات انجام شده در این دوره به عنوان یادگار در تاریخ شهر مشهد و برای زائران و مجاوران مشهدالرضا(ع) برای همیشه باقی خواهد ماند.

همواره شاهد آن بودم که ایشان از هرگونه تقابل و ورود به دعوا های شخصی و بی حاصل پرهیز کرده و همیشه به نیت خدمت به مردم و به نفع مردم در مقابل بی انصافی ها و برخی کم لطفی ها سکوت کردند تا مبادا شهر و منافع مردم شهر آسیب ببینند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد