انتقاد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی حقوق!

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی سالاری در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که صبح دیروز (هفتم دیماه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون همسازی و افزایش سنوات دستمزد حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

 

بعد از انتشار این اظهارات که رسانه‌ها آن را به عنوان «خبر خوش برای کارگران و بازنشستگان» تیتر کرده‌اند، کارگران مختلف  ابراز نارضایتی و انتقاد کردند.

 

یک کارگر سمنانی در انتقاد از این اظهارات می‌گوید: مگر متولی تعیین دستمزد کارگران، شورایعالی کار نیست؛ مگر نباید نمایندگان کارگران در ارتباط با دستمزد مذاکره و چانه‌زنی کنند؟ چرا مدیرعامل تامین اجتماعی در ارتباط با مزد کارگران عدد و رقم اعلام کرده است؟ این اعداد و ارقام منجر به کم شدن قدرت چانه‌زنی کارگران می‌شود.

 

یک بازنشسته تهرانی در این رابطه می‌گوید: با توجه به تورم موجود، صد درصد افزایش دستمزد نیز مکفی نیست؛ اگر مزد کارگران شاغل و بازنشسته را صد درصد زیاد کنند، باز هم به ۶ میلیون تومان نمی‌رسد؛ این در حالیست که هزینه‌های زندگی، حداقل ۱۰ میلیون تومان در هر ماه است.

 

این بازنشسته با انتقاد از اظهارات سالاری اضافه می‌کند: خود آقای مدیرعامل سازمان و سایر مدیران و کارمندان تامین اجتماعی، واقعاً چقدر در هر ماه حقوق و مزایا دارند؛ چرا باید کارمندان دولت و حتی کارمندان خود تامین اجتماعی، تا این حد بیشتر از کارگران و بازنشستگان کارگری حقوق بگیرند؛ چگونه اعداد ۳۵ تا ۴۰ درصد را «معقول» می‌دانند؟! مگر حتی یکبار هم ماده ۴۱ قانون کار را از رو نخوانده‌اند؟!

منبع: ایلنا