شهرخودرو در برابر سپاهان اصفهان|همیشه جذاب، همیشه گل‌دار
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته سیزدهم لیگ برتر امروز با انجام ۵ بازی پیگیری می‌شود و شاگردان سیدمهدی رحمتی در شهرخودرو باید از ساعت ۱۷ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف سپاهان اصفهان بروند. دیداری میان تیم‌های دوم و سیزدهم جدول رده‌بندی. سپاهان این فصل با محرم نویدکیا شروع خوبی نداشت، اما رفته‌رفته و چراغ‌خاموش خودش را به صدر جدول رساند و حالا با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در پله دوم ایستاده است.
 
در سوی مقابل، شهرخودرو ۱۵ امتیازی بدترین تیم ۱۵ امتیازه جدول از حیث تفاضل گل است و به همین علت به‌جای حضور در پله دهم، در جایگاه سیزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر بیستم قرار دارد. عنابی‌های شهر مشهد برای فرار از بحران احتمالی به هر ۳ امتیاز دیدار اصفهان نیاز دارند و در مقابل، مردان دیار زاینده‌رود برای اینکه بعد از چندفصل ناکامی دوباره خودشان را در قواره یک قهرمان و مدعی نشان بدهند، می‌خواهند دست پر از این بازی خارج شوند.

دیدار کلاسیک با هیجان همیشگی

نبرد شهرخودرو و سپاهان از همان اولین دیدار ۲ تیم در لیگ برتر چهاردهم جذاب، پرهیجان و حساس بوده است. ۲ تیم تاکنون ۱۴ بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که نتیجه این نبرد‌ها ۶ پیروزی برای سپاهان، ۳ پیروزی برای شهرخودرو و ۵ تساوی بوده است. پرگل‌ترین دیدار‌های ۲ تیم هم به برد‌های ۴ برصفر در فصل هفدهم برمی‌گردد. ۲ دیدار رفت و برگشتی که نمایش کامل یک انتقام بود. مشهدی‌ها در بازی رفت با گل‌های قاسمی‌نژاد، مرادمند، خانزاده و قاضی سپاهان را چهارتایی کردند و در بازی برگشت اصفهانی‌ها با گل‌های یزدانی، شریفی، علی‌محمدی و انصاری جبران کردند.

دیدار هم‌بازی‌های سابق در نقش جهان

یکی دیگر از عوامل جذابیت بازی امروز، رویارویی هم‌بازی‌های سابق ۲ تیم با یکدیگر است. سروش رفیعی و محمدرضا خلعتبری ۲ بازیکن سپاهان هستند که فصل گذشته در شهرخودرو توپ می‌زدند و تقابل دوباره آن‌ها با هم‌بازی‌های سابق می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی بیفزاید. محرم نویدکیا و سیدمهدی رحمتی، ۲ سرمربی جوان ۲ تیم، هم که زمانی هم‌بازی بودند، حالا رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.
 
رحمتی و نویدکیا هیچ‌کدام مدرک A آسیایی ندارند و به همین دلیل محمد نوازی و علیرضا مرزبان در نشست‌های خبری پیش و بعد از بازی شرکت می‌کنند. مرزبان در نخستین فصل حضور شهرخودرو در لیگ برتر هدایت این تیم را به عهده داشت و با کسب عنوان دهمی مشهدی‌ها به پایان رسید و دیدار دوباره او با شاگردانش می‌تواند جالب باشد.