به مناسبت هفته گردشگری
موزه سیار از خراسان عازم ترکیه شد

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی دراین باره گفت: هدف از این سفر ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی است.
وی افزود: موزه سیار کودک با کمک استانداری، میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره کار و امور اجتماعی و تسهیلات پرداختی از طریق صندوق کارآفرینی امید راه اندازی شده است.
مکرمی فر ادامه داد: اولین سفر خودرو موزه سیار به کشور ترکیه (وان) برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری است.
وی گفت: محتوای موزه با توجه به موضوع گردشگری عروسک‌های قاشقی صلح انتخاب شده و نمایش‌های عروسکی با موضوع گردشگری خواهند داشت.
مکرمی فر یادآور شد: تاکنون موزه سیاراز طریق مسیر‌های ریلی، دریایی، هوایی و زمینی در سطح ملی به شهر‌های مختلف در استان‌های خراسان رضوی، تهران، بوشهر، جزایر خارک و کشور‌های آفریقایی گینه، نیجریه، نیجر، ساح عاجل، غنا، اسپانیا، قرقیزستان، گرجستان، آلمان و مالزی سفر کرده است.
وی گفت: موزه سیارخانم سوسن نیکذات از سوی ایکوم در ایران به عنوان سفیر صح کودک و نوجوان انتخاب شده و ححمک آن نی توس رئیس ایکوم ایران و ایکوم جهانی به وی اهدا شده است.
مکرمی فر اظهار کرد: فعالیت موزه سیار در کشور‌ها در راستای ترویج دوسیت و تعامل ایران با دیگر کشور‌ها در نمایشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان ها، خانه معلولین، پژهشگاه‌ها و مهدکودک‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: هم چنین از دیگر فعالیت‌های موزه سیار اهداء ۲ عروسک قاشقی به نام ایران و آریا است که به موزه کودکی موزه ملی هر کشور به نام کشور تقدیم می‌شود و ویترینی به آن تخصیص داده می‌شود.