ناتوانی ذهنی خطر مرگ و میر کرونا را افزایش می‌دهد

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه ایندیپندنت نوشت: آمار ارائه‌ شده به سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) نشان می‌دهد.

 

بزرگسالانی که دارای ناتوانی در یادگیری هستند، ۳۰ برابر بیش از افراد دیگر در نتیجه ابتلا به کووید-۱۹ جان می‌دهند.

 

موسسات خیریه هم هشدار داده اند که افراد دارای اختلال یادگیری باید فوری در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند، زیرا داده های جدید نشان می دهد این افراد نزدیک به دو برابر بیش از جمعیت عمومی در معرض مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

 

براساس گزارش موسسات خیریه انگلیس که به اداره آمار ملی و برنامه ملی بازنگری مرگ و میر (Mortality Review programme) مبتلایان به اختلالات یادگیری ارائه شده است، نسبت مرگ و میر میان افراد دارای اختلال در یادگیری از نوامبر (آبان) سال گذشته میلادی که ۳۵ درصد بوده، هر هفته در حال افزایش است. به گونه ای که در سال نو میلادی نسبت مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به بیش از ۵۰ درصد رسیده و اکنون به ۸۰ درصد رسیده است.

 

سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) اعلام کرده است از زمان آغاز همه گیری، نزدیک به یک هزار و ۱۴۰ نفر از افراد با اختلالات یادگیری جان خود را از دست داده اند و این میزان در هفته گذشته نزدیک به ۶۰ نفر بوده است.

 

سرویس سلامت همگانی تخمین زده است که افراد مبتلا به ناتوانی در یادگیری و در رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال با اختلال یادگیری، ۳۰ برابر بیش از دیگران در اثر ابتلا به این بیماری ویروسی جان خود را از دست می دهند.

 

در حال حاضر افراد دارای اختلال یادگیری شدید یا عمیق و بزرگسالان مبتلا به سندرم داون در اولویت دریافت واکسن قرار دارند، اما افراد با اختلال یادگیری خفیف یا متوسط ​​به هیچ عنوان در اولویت نیستند.

 

این در حالی است که موسسات خیریه انگلیس اعلام کرده اند که ۶۵ درصد افراد دارای اختلال یادگیری که در موج اول شیوع ویروس کرونا در انگلیس درگذشتند، دارای ناتوانی خفیف یا متوسط ​​بودند.

 

منبع: ایرنا