از فروردین‌ماه، چک‌ها فقط از طریق سامانه صیاد نقد می‌شوند

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، در برنامه رونمایی از دست چک‌های جدید اظهار کرد: جای تشکر از همکاران است که در مدت طولانی توانستن قوانین مربوط به قانون اصلاح چک را در جهت شفاف سازی و معتبر‌کردن امر مذکور انجام دهند.


او افزود: یکی از کار‌های مهم فراهم‌سازی بستر اجرای این طرح است و بانک‌ها در‌حال آماده‌شدن عملیات هستند.

 

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: سیصد و پنجاه میلیون چک در سال صادر می‌شود که سه هزار و پانصد هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و اعتبار دادن به چک‌ها می‌تواند هم برای قانون گذار هم بانک مرکزی بسیار حائز اهمیت باشد.

 

همتی افزود: سامانه صیاد یگانه راه برای نقد‌کردن چک‌ها خواهد شد و افراد بعد از اجباری‌شدن، از فروردین سال بعد می‌توانند از چک‌های جدید استفاده کنند.

 

رئیس بانک مرکزی گفت: سه بانک تاکنون آماده شده‌اند و تا پایان بهمن تمام بانک‌ها باید آماده خدمات‌رسانی به مردم برای دریافت خدمت دریافت چک صیاد باشند.

 

همتی تأکید کرد: از بانک‌ها خواهانیم اطلاع‌رسانی دقیق را برای مردم انجام دهند، همچنین باید به این مسئله اشاره کرد چک‌های موجود در دست مردم فعلا معتبر است و هر فردی می‌تواند از این پس چک صیاد را اخذ کند.

 

رئیس بانک مرکزی بیان کرد: مردم از هم اکنون به سمت آموزش این چک بروند تا در زمان عملیاتی‌شدن چک صیاد با مشکل مواجه نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان