سخنگوی وزارت بهداشت از تلاش‌های مدافعان سلامت در مشهد قدردانی کرد

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیما سادات لاری، توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حاشیه شهر در حوزه سلامت و همچنین عملکرد بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد را ستودنی دانست و گفت: این عملکرد به عنوان الگوی موفق برای مناطق محروم کشور به ویژه کلان‌شهر‌ها مطرح است.


رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز در این مراسم گفت: مهمترین چشم‌انداز این مرکز درمانی معرفی شدن به عنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاهی دوستدار ایمنی در افق پنج ساله است.


دکتر حمید موسوی افزود: بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با هدف ارتقای سلامت و ایمنی بیمار و افزایش رضایتمندی مراجعه‌کنندگان به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی می‌پردازد و با استفاده از راهنما‌ها و استاندارد‌های علمی بهترین فعالیت را با حداقل هزینه دارد.


وی با بیان اینکه بیمارستان جدید شهید هاشمی‌نژاد یکی از کامل‌ترین و مجهزترین مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، ادامه داد: این بیمارستان در فضایی به مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با الگوگیری از معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و در حال حاضر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی دارد.

 

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: ساخت ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش ICU و NICU با ۶۶ تخت از جمله ویژگی‌های این مرکز درمانی محسوب می‌شود و علاوه بر آن اتاق عمل ویژه زنان، بخش جراحی زنان، دیالیز و "تروما" در این بیمارستان پیش‌بینی شده است.


بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد ۲۲ آبان ماه امسال طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از مسوولان ارشد کشوری و استانی افتتاح شد.

 

دکتر سیما سادات لاری برای شرکت در هشتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی روز پنجشنبه به مشهد سفر کرد.

منبع: ایرنا