بیکاری ۳۴ هزار نفر در حوزه گردشگری مشهد
محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ درحالی نزدیک به یک سال از ورود کرونا به ایران می‌گذرد که این ویروس با رکودی که در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده، سبب از بین رفتن مشاغل زیادی در کشور و ازجمله مشهد شده است.

در همین راستا دیروز معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی به ایسنا گفت: با شیوع کرونا تعداد زیادی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری دچار مشکلات جدی شدند. بر این اساس، از مجموع ۲ هزارو ۳۰۰ واحد گردشگری فعال در استان، هزارو ۷۰۰ واحد تعطیل شد. یوسف بیدخوری بیان کرد: بیکاری گسترده‌ای برای ۳۴هزارو ۱۵۹ شاغل مستقیم در صنعت گردشگری استان رخ داد، به‌گونه‌ای‌که ۱۷هزارو۹۶۶نفر را درگیر کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه آمار خسارت به بخش گردشگری استان و مشهد بیشتر از ارقام رسمی است، گفت: برپایه برآورد‌ها به‌دلیل کرونا در یک سال گذشته، دست‌کم ۳۴ هزار نفر در حوزه گردشگری مشهد بیکار شده‌اند.
 
علی‌اکبر علیزاده‌قناد با بیان اینکه این رقم شامل افرادی می‌شود که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش گردشگری در مشهد مشغول به کار بوده‌اند، ادامه داد: افراد زیادی مانند راهنمایان تورها، کارمندان بخش آژانس‌های مسافرتی و پارک‌های آبی و استخر‌ها در یک سال اخیر شغل خود را از دست داده‌اند و متأسفانه حمایت‌های خوبی از آن‌ها نشده است. وی بیان کرد: اکنون بیش از ۸۰ درصد از مجموعه‌های گردشگری در مشهد تعطیل شده‌اند. مجموعه‌هایی نیز که به فعالیت خود ادامه می‌دهند، فقط با ۱۰ درصد ظرفیت درحال خدمات‌دهی هستند.