جواهر آئودی به جنگ تسلا می‌رود
به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته شرکت آئودی از محصولی جدید با نام e-tron GT پرده برداری کرد، خودروی که آمده است در کنار رقابتی درون خانوادگی با پورشه تایکان، تسلا مدل S را هم به چالش بکشد.
از لحاظ طراحی بیرونی، آئودی e-tron GT آن قدر جذاب است که به جرئت می‌توان آن را زیباترین ساخته آئودی نامید. از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو باید به مواردی مثل گرافیک خاص چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب سرتاسری، رینگ‌های ایرودینامیک بزرگ، گل گیر‌های متورم و سقف قوس دار اشاره کرد.
در کابین این خودرو هم شاهد فضایی به روز و پیشرفته هستیم. در بخش میانی داشبورد، یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت قرار دارد. وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده هم به یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان سپرده شده است.
 
این کوپه چهارنفره با ضریب درگ ۰.۲۴ ایرودینامیک‌ترین محصول تاریخ ائودی به شمار می‌رود. برای دستیابی به این رکورد، ویژگی‌هایی مثل کانال‌های مخصوص هدایت هوا، رینگ‌های ایرودینامیک، کف صاف و سیستم تعلیق پیشرفته دست به دست هم داده اند.
در کنار ایرودینامیک، آئودی در زمینه ایروآکوستیک نیز وسواس فراوانی به خرج داده و عملکرد قسمت‎‌های مختلف این محصول را ساعت‌ها در تونل باد ارزیابی کرده است تا صدا‌های مزاحمی که در کابین شنیده می‌شود به نزدیک صفر برسد.
 
همه نسخه‌های مختلف این خودرو از پیش رانه‌ای دوموتوره و گیربکس دوسرعته سود می‌برند. نسخه پایه این کوپه چهاردرب قدرتی برابر با ۴۶۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۳۰ نیوتن متر دارد، اما پیش رانه قوی‌ترین نسخه این خودرو، یعنی RS e-tron GT، قادر به تولید ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
این خودرو به قابلیتی مجهز است که در صورت سفارش آن، ۲ واحد کنترلی و یک آمپلی فایر به صندوق عقب اضافه می‌شود. این ۲ با همکاری اسپیکر‌های داخلی و بیرونی، صدای منحصربه فردی برای سرنشینان و رهگذران پخش می‌کنند.
 
نکته جالب اینجاست که برای رانندگی با جدیدترین محصول آئودی ۴ حالت در نظر گرفته شده است. این حالت‌ها عبارت اند از راحت، بهینه، داینامیک و شخصی. با انتخاب هر یک از این حالت‌ها رفتار‌های سیستم تعلیق، موتور‌های الکتریکی، گیربکس دوسرعته و قفل دیفرانسیل عقب تغییر پیدا می‌کند.
وظیفه تأمین انرژی آئودی e-tron GT را باتری لیتیوم یونی ۹۳ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. همانند تایکان، این خودرو نیز از سیستم ۸۰۰ ولتی و حداکثر نرخ شارژ ۲۷۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. با تکیه بر این فناوری پیشرفته، در عرض ۲۲.۵ دقیقه میزان شارژ e-tron GT از ۵ به ۸۰ درصد می‌رسد. ضمن اینکه با حدود ۵ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می‌شود.
 
منبع: carscoopes.com