پخش اجرای گروه ایستم از خراسان در اولین روز سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر
به گزارش شهرآرانیوز - اجرا‌های صحنه‌ای گروه ماهیما به خوانندگی حجت اشرف‌زاده، گروه رستاک سیامک سپهری، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، دوئت فراتا-دی پالما از کشور ایتالیا و ترانه باران به خوانندگی قاسم افشار و حمید غلامعلی در تالار وحدت ضبط و براساس جدول زمانبندی پخش می‌شود.  


ضبط اجرای این شش گروه از امروز آغاز می‌شود و فقط عوامل ضبط اجراها، ستاد اجرایی جشنواره، عوامل فنی پشت صحنه و برخی همراهان گروه‌ها با حفظ اولویت سلامت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حین ضبط در تالار وحدت حضور خواهند داشت و این اجرا‌ها نیز پذیرای مردم نخواهد بود. اجرا‌های سایر گروه‌های سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیش از آغاز جشنواره در تالار رودکی ضبط شده اند و بر اساس جدول پخش می‌شوند. 

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته‌اند.

با‌توجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه‌شدن بخش رقابتی، جدول برنامه‌ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره‌های قبل دارد. بر اساس تقسیم‌بندی هیئت انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیئت انتخاب به جشنواره دعوت شدند.  

هم‌زمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از ۲۸ بهمن به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد؛ و این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجرا‌ها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم‌ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.


قرار است امروز و در روز اول این جشنواره اجرای گروه‌های ایستم از خراسان، کوئینتت زهی رسپینا به سرپرستی بهزاد عبدی، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش، کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی و گروه ژاو پخش شود.

مخاطبان می‌توانند براساس زمان‌بندی مشخص شده در جدول از سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال، رایگان اجرا‌های صحنه‌ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند.  

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی از امروز آغاز و تا ۴ اسفند ادامه خواهد داشت.  جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.
 
 
پخش اجرای گروه ایستم از خراسان و سه گروه دیگر در اولین روز سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر
 
 
منبع: ایرنا