آسمان ۱۲ شهرستان خراسان رضوی بارانی شد

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران در ۱۲ شهرستان این استان طی ۲۴ ساعت گذشته باریده که بیشترین آن مربوط به درگز با چهار میلیمتر بوده است.

زهرا عنایتی افزود: طی این مدت در شهرستانهای درگز، مشهد، چناران، قوچان، بردسکن، سبزوار، طرقبه - شاندیز، کوهسرخ، خوشاب، جوین، خلیل آباد و نیشابور باران باریده است.
وی اضافه کرد: فعالیت سامانه ناپایدار جوی همراه با بارش باران، وزش باد و کاهش دما که از روز پنجشنبه هفته جاری در خراسان رضوی آغاز شده است تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شب گذشته وزش باد شدید در برخی از شهرستاتهای خراسان رضوی نظیر مشهد، قوچان، نیشابور، گناباد، بجستان و تایباد گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به تایباد با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

عنایتی افزود: وزش باد شدید طی امروز در مناطق مختلف خراسان رضوی همراه با احتمال خسارت و همچنین بارش باران به ویژه در مناطق شمالی استان ادامه دارد.
وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی امروز ادامه داد: بیشینه دمای هوای روز جمعه مشهد ۱۴ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز هشت درجه کاهش دارد و در روزهای آسنده هم روند کاهشی دارد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی کمینه دمای هوای دیشب مشهد را پنج درجه سلسیوس عنوان کرد و افزود: کمینه دمای هوای امشب مشهد صفر درجه پیش بینی شده است.
عنایتی گفت: شهر ریوش مرکز شهرستان کوهسرخ با کمینه دمای هوای یک درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

منبع: ایرنا