تأمین اجتماعی: متناسب سازی حقوق بازنشستگان در روز‌های آینده اجرایی می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده خبرداد.

وی افزود: سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در کشور داریم که در تلاش هستیم با همکاری دولت و دریافت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در چند روز آینده اجرایی شود.

سالاری از افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور طی سال جاری خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده و این رقم در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان درنظرگرفته شده است.

سالاری با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند، افزود: ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی منابع بیمه‌ای است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه در این سازمان اجرا شده و با این فرآیند بخشی از هزینه‌های این سازمان کاهش می‌یابد.

سالاری افزود: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک، بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

وی همچنین به وضعیت نیرو‌های شهرداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بیشتر شهرداری‌ها نیرو‌های مازاد دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آن‌ها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌ها صورت گیرد.

منبع: صداوسیما

بیشتر بخوانید:
 
وزیر کار: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی می‌شود
 
بازنشستگان سخت و زیان‌آور از افزایش حقوق دریافتی در اسفند خبر دادند
 
متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق می‌شود + عکس