دستور ویژه استاندار برای اسماعیل‌آباد | پاک‌سازی منطقه اسماعیل‌آباد مشهد از وجود معتادان متجاهر
به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان‌رضوی گفت: باید برای معتادان متجاهر به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی هزینه ایجاد شود و به همین‌دلیل تا پایان امسال باید منطقه اسماعیل‌آباد از وجود معتادان متجاهر پاک‌سازی شود.

مــحمدصـادق مـعتمـدیـان سه‌شنبه‌شب پس از حضور در منطقه اسماعیل‌آباد، در جلسه بررسی وضعیت حاشیه شهر مشهد گفت: باید با برنامه زمان‌بندی‌شده، چهره مناطق حاشیه شهر مشهد از وجود معتادان متجاهر و سایر معضلات اجتماعی پاک شود.

وی ادامه داد: لازمه این‌تغییر بزرگ، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با حمایت حداکثری تمام نهاد‌های درگیر در این‌موضوع است.
وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه محلی انجام‌شده برای ۶۶ محله شهر مشهد بیان کرد: با همکاری سپاه باید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان اجرای آن در سایر محلات حاشیه شهر مشهد نیز فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به درخواست اهالی اسماعیل‌آباد درباره ایجاد درمانگاه شبانه‌روزی گفت: در نظر نگرفتن زمین باعث شده است بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های مصوب اجرایی نشود. به‌همین‌دلیل باید ایجاد درمانگاه شبانه‌روزی این‌منطقه خارج از نوبت در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی شهر مشهد بررسی شود.
وی افزود: نیروی انتظامی باید گشت‌های موتوری و خودرویی خود را در این‌منطقه افزایش دهد تا احساس امنیت در این‌منطقه در طول مدت شبانه‌روز فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: مردم منطقه بر تأمین مناسب روشنایی خیابان‌های این‌منطقه در طول شبانه‌روز تأکید بسیار داشتند و باید در اسرع وقت، مشکلات معابر این‌منطقه از نظر تأمین نور بررسی شود.
معتمدیان گفت: در طول سال گذشته با همکاری شایسته ارگان‌هایی همچون سپاه، آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شهرداری و دستگاه قضا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این‌منطقه که ساخت‌وساز غیرمجاز در مسیر رودخانه کشف‌رود بود، بررسی و حل شد. اکنون باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی، امکانات زیرساختی لازم برای ایجاد مدارس، زمین‌های ورزشی و مجتمع فرهنگی مسجدمحور فراهم شود.


احتمال تغییر نام اسماعیل‌آباد

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به پیشنهاد ستاد تسهیلگری منطقه اسماعیل‌آباد مبنی بر تغییر نام این‌محله افزود: این‌تغییر باعث می‌شود تا خاطره بدی که مردم در گذشته از این‌منطقه در اذهان خود داشتند از بین برود؛ همچنین صداوسیما برای نشان دادن فعالیت‌های انجام‌شده در این‌منطقه باید برنامه‌سازی و مستند‌سازی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.