اردوگاه معتادان متجاهر حسن‌آباد مشهد امروز به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر واقع در منطقه حسن‌آباد امروز افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، خلیل‌ا... کاظمی در این باره افزود: عملیات اجرایی احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر واقع در منطقه حسن‌آباد با همکاری استانداری و با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی در تاریخ ۲۴ تیر امسال آغاز شد.
وی با بیان اینکه این مرکز در زمینی به‌مساحت ۳۲هزار مترمربع قرار دارد، اظهار کرد: در فاز نخست ۲۰ هزار مترمربع با هزینه‌ای بیش از ۲۵۰میلیارد ریال برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر آماده‌سازی شده است.


فاز نخست با پذیرش ۵۰۰ نفر

کاظمی ادامه داد: فاز نخست دارای ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر است و در فاز بعدی ظرفیت پذیرش آن به ۳ هزار نفر افزایش خواهد یافت.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: این اردوگاه دارای مرکز توانبخشی و کاهش آسیب‌ها، ۳ باب سوله شامل ۲ باب سوله قرنطینه و یک‌باب سوله بهداری با مجموع زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع است. وی افزود: همچنین این اردوگاه دارای ساختمان غربالگری، سوله بهداری با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع و سالن غذاخوری با مساحت ۹۶۰ مترمربع است.
 
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در مجموع برای ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر حسن‌آباد، ۱۷۰ متر دیوار حایل و ۷۰۰ متر حصارکشی، ۱۶ هزارو ۸۰۰ مترمربع محوطه‌سازی، ۵۷۰۰ مترمربع فضای سبز، تأسیسات شامل تأمین روشنایی، احداث منبع آب و اتاق پمپاژ اجرا شده است.
کاظمی افزود: همچنین برای بهره‌برداری از این اردوگاه بخش‌های مختلف قرنطینه، اداری، غربالگری، بهداری و سالن غذاخوری به امکانات مورد نیاز تجهیز شده است.