مشکلات ساختگی علیه استقلال| پای سعودی‌ها درمیان است؟

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، در روز‌های گذشته دست به دست شدن یک خبر نادرست در فضای مجازی به شدت سبب نگرانی هواداران استقلال شد. این خبر به پایان زمان ارسال فهرست بازیکنان استقلال تا ۲۵ اسفند ماه اختصاص داشت وآبی‌ها که هنوز پنجره نقل و انتقالات خود را به دلیل بدهی‌های داخلی و خارجی باز نکرده‌اند بیش از سایر نماینده‌های فوتبال ایران که قرار است درلیگ قهرمانان آسیا حضور یابند از شنیدن این خبر نگران شدند.

 
گفتگو با حمیرا اسدی، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال، اما پرده از حقایق تازه برمی‌دارد. اسدی پیرامون زمان پایان ارسال لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید: «ما تا روز ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (سوم فروردین ماه ۱۴۰۰) فرصت داریم فهرست بازیکنان نمایندگان ایران را بـرای ثبت‌نام و صـدور کـارت شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنیم. بــه ســه باشگاه حاضر در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اعـلام کردیم تا مـدارک خـود را در مـدت زمـان تعیین شـده به فدراسیون ارائـه کنند تا فرایند ثبت نام صورت گیرد.» با توجه به صحبت‌های رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال نگرانی بابت پایان مهلت باشگاه استقلال برای تکمیل و ارسال لیست خود تا حدی فروکش خواهد کرد چرا که دربرخی اخبار درفضای مجازی گفته شده بود استقلال تا ۲۵ اسفند مهلت دارد لیست خود را ارسال کند که با روند کندی که در راستای پرداخت بدهی‌ها وجود دارد، با استناد به این تاریخ استقلال اکنون از حضور درلیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد، اما تا سوم فرودین ماه زمان مناسبی دراختیار مدیران باشگاه استقلال است تا بدهی‌های خود را پرداخت کرده و با جمع بندی کافی اسامی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. مدیران باشگاه استقلال اکنون درتلاشند بدهی به بودوروف را پرداخت کنند و بعد از آن بدهی به برخی بازیکنان و مربیان داخلی را هم بپردازند تا بعد از باز شدن پنجره نقل وانتقالاتی خود اسامی را هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.
 
باشگاه استقلال اگر موفق به باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی خود نشود باید اسامی بازیکنانی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند که از ابتدای فصل درترکیب این تیم حضور داشتند. یعنی دو بازیکنی که اخیرا با آبی‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند یا احیانا بازیکنان جدیدی که در روز‌های آتی جذب می‌شوند نمی‌توانند استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند، اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که پروسه پرداخت بدهی به بازیکنان سابق نیز درحال انجام است و به سرعت این کار انجام خواهد شد تا بازیکنان جدید نیز بتوانند برای آبی‌ها درلیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

استقلال طبق برنامه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا تدوین کرد باید از ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به عربستان برود و رخ دررخ ۳ رقیب دیگر خود قرار بگیرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا دراقدامی بحث برانگیز میزبانی هیچ یک از گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا را به تیم‌های ایرانی نداد که استقلال هم از این قاعده مستثنی نبود ونتوانست از هم گروه‌های خود میزبانی کند. اوج فاجعه آن جا است که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی ۳ گروه را به کشور عربستان اهداء کرد تا نماینده‌های فوتبال این کشور با آسودگی خیال بیشتر مقابل رقبای آسیایی خود قرار بگیرند.
 
جالب است که خبر پایان مهلت ارسال لیست بازیکنان استقلال نیز از برخی کانال‌های سعودی منتشر شد و برخی نیز که از اصل ماجرا اطلاع نداشتند اخبار نادرست پایان مهلت استقلال را در فضای مجازی دست به دست کردند تا چند روز اعصاب هواداران استقلال به هم بریزد و آن‌ها به شدت نگران آینده تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا شوند. به نظر می‌رسد بازی روانی از همین حالا به ضرر نماینده‌های فوتبال ایران آغاز شده و استقلال بیش از دیگر تیم‌ها مورد توجه است. تیمی که سابقه و قدمت بسیاری در فوتبال آسیا دارد وبار‌ها تیم‌های سعودی را در عربستان شکست داده است.