برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مشهد در دوره پنجم شورا
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر چه برای همه پروژه‌های شهری به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که تا پایان دوره به اتمام برسد، اما سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این‌پروژه‌ها و حمایت از اتمام پروژه‌ها تا پایان دوره، پا‌به‌پای فعالیت‌های روزانه و جاری برای شهر و شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های شورا و شهرداری برای سال ۱۴۰۰ است.
رمضانعلی فیضی در گفتگو با شهرآرا تأکید کرد: برای ۶ ماهه باقی‌مانده از عمر شورای پنجم کار‌های بر زمین‌مانده را ادامه خواهیم داد. طی ۳.۵ سال گذشته پروژه‌های بسیار زیادی احداث و ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم همه پروژه‌ها را در زمان مورد‌نظر به اتمام برسانیم.


اطلاع‌رسانی تحقق پروژه‌ها به مردم تا پایان دوره شورا

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر افزود: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به دنبال این‌هدف هستیم تا تحقق حداکثری تأمین مالی را به‌صورت نهایی و تثبیت‌شده برآورد کنیم و به شهروندان ارائه دهیم. یعنی به مردم بگوییم در این‌دوره به‌طور مشخص چه میزان تأمین مالی محقق شده است، چه میزان اعتبار برای شهر و شهروندان هزینه شده است و مردم چقدر از آن بهره‌مند شده اند.

وی همچنین در‌باره فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ با توجه به شرایط بیماری کرونا، با اعلام این‌خبر افزود: فرایند استقبال از بهار امسال در شهر مشهد مانند سنوات گذشته پویا بود، با این‌تفاوت که بیشتر این‌فرایند به سمت‌وسوی المان‌های گذری و منظری سوق داده شده بود.


تغییر الگو‌های استقبال از بهار

وی با بیان اینکه پروژه استقبال از بهار از فعالیت‌های متنوع خدمتی و تقسیم این‌فعالیت‌ها با معاونت‌های مختلف شهرداری مشهد تشکیل شده بود، ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت ورود زائر و مسافر به شهر و نیز محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت فواصل اجتماعی و اعمال محدودیت‌ها در شهر مشهد، تغییراتی در پذیرش اعمال شد.
وی یادآور شد: به دنبال تحقق این‌هدف، تمهیدات و نوع عملکرد و گستره اجرا هم دچار تغییر و تحول شد و نمونه بارز آن در حوزه پذیرش و اسکان زائر، توقف فعالیت و بسته شدن کمپ‌های زائرپذیر در مشهد بود؛ همچنین امسال برخی مراکز اسکان موقت نیز خدمات ارائه ندادند و پذیرش در مراکز اسکان ارزان‌قیمت نیز متوقف شده بود.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه فعالیت‌های استقبال از بهار امسال در مشهد مثبت ارزیابی می‌شود بیان کرد: فعالیت مراکز استقبال از زائر که با محوریت معاونت گردشگری در حوزه سازمان فرهنگی رصد و برنامه‌ریزی می‌شود نیز امسال متناسب با محدودیت‌های کرونایی به بهترین وجه ممکن پی‌ریزی شده بود و در مجموع تغییر رویکرد‌های پذیرش زائر و مسافر در نوروز ۱۴۰۰ کاملا مشهود بود.


اسکان سالم‌تر در استقبال از بهار

فیضی افزود: امسال اسکان مسافران با اهتمام متولیان حوزه گردشگری به سمت اسکان سالم‌تر در شرایط کرونایی در هتل‌ها و سوئیت آپارتمان‌های مورد‌تأیید حوزه گردشگری سوق داده شد تا زائران سفر سلامت‌تری داشته باشند. مسئولان شهری در این‌تعطیلات چیزی کم نگذاشتند و آمادگی پذیرش زائران با توجه به شرایط کرونا از همان اواخر اسفند ۹۹ در شهر وجود داشت.