اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در مشهد | مشاغل گروه ۳ و ۴ تعطیل می‌شوند

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به آخرین داده‌های نرم افزار ماسک، وضعیت کرونای مشهد از رنگ زرد به نارنجی تغییر رنگ داده است و به همین دلیل محدودیت‌های جدیدی از امروز در مشهد اعمال خواهد شد.

 

او افزود: براساس شرایط جدید، تعداد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار، حداکثر تا یک سوم کاهش خواهد یافت؛ همچنین حداکثر نیمی از کارکنان سایر دستگاه‌ها می‌توانند در محل کار حضور داشته باشند و نیمی دیگر باید اقدام به دورکاری کنند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین ماموریت‌های اداری غیرضروری لغو و جلسات با رعایت الزامات بهداشتی در فضای سربسته حداکثر با تعداد ۲۰ نفر قابل انجام است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه مشاغل گرو‌ه‌های سه و چهار به طور کامل و به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد، بیان کرد: این شرایط با نظر و تشخیص وزارت بهداشت قابل تسهیل و یا تشدید است.

 

او تصریح کرد: همچنین تمامی فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات، آموزشگاه‌ها وحوزه‌های علمیه و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد و مراسم‌های آئینی و مذهبی نیز به طور کامل تعطیل خواهند بود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت تردد خودرو‌ها در شرایط نارنجی تاکید کرد: ورود خودر‌وهای شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها و همچنین ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی به طور کامل ممنوع است و متخلفین در هر ۲۴ ساعت به میزان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

 

رحیمی اظهار کرد: تردد خودرو‌های شخصی نیز مانند روز‌های گذشته در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح به استثنای خودرو‌های مجاز با تایید فرمانداری ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را به همراه خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان