معاون اول رئیس جمهور: مشهد در اقدامات انجام شده در حاشیه شهر می‌تواند الگو باشد

به گزارش شهرآرانیوز،  اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در مراسم بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان و فاز اول پروژه ساماندهی بوم پارک کشف‌رود و پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: ۷۰ درصد جمعیت مردم در شهر‌ها و اکثراً در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند، محیطی که در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند از نظر آب وهوا و صدا و دیگر آلایندگی‌ها نباید سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

 

وی افزود: اولین جلسه در خصوص کشف‌رود سال ۹۲ برگزار شد، خوشبختانه شورای شهر و شهردار پای کار آمدند و حالا کیلومتر‌ها برای کشف رود کار شده است.

 

جهانگیری ادامه داد: گزارشی که از مشهد دارم این است که هم شهردار و هم استاندار تمرکز خوبی بر روی حاشیه شهر دارند. امیدوارم مشهد در این رابطه الگوسازی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مترو یکی از نیاز‌های امروز و فردای کلانشهر‌های ایران است. مترو پرهزینه است ما به‌عنوان دولت قبول کردیم ۵۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کنیم. ۲ میلیارد دلار هزینه برای فاینانس گذاشتیم از منابع خارجی می‌توانیم برای تکمیل خطوط مترو استفاده کنیم.

 

٢٧ هزار میلیارد پروژه در مشهد در حال اجرا است| اجرای تقاطع آزادگان بعد از ١٥ سال معطلی


محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در آیین  بهره برداری از سه سطح تقاطع غیرهمسطح آزادگان گفت: تقاطع ۴ سطحی آزادگان از پروژه‌هایی است که بیش از ۱۵ سال معطل بوده است.

 

وی بیان کرد: ترافیک ایجاد شده با راه حل‌های ساده‌تر قابل حل بود، اما در بلند مدت ما را دچار مشکل می‌کرد.


شهردار مشهد افزود: بر همین مبنا تصمیمی بزرگ و سنگین گرفتیم که تنها در فاز اول ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت، اما خیالمان تا سال‌های سال از دسترسی غرب مشهد به شاندیز و ییلاقات راحت‌تر است.


وی ادامه داد: این پروژه ترافیک را پوشش می‌دهد و تا ۴ ماه دیگر ستون‌های آن نیز اماده خواهد شد.


کلائی در ادامه گفت: توسعه شبکه فاضلاب و توسعه نیافتن فاضلاب‌ها باعث "بای پس" شده بود، آن هم در جایی ک جمعیت شهری زیاد است و به همین خاطر به ساماندهی کشف رود اقدام کردیم.


وی بیان کرد: دستگاه دولتی و خود دولت به کمک ما امدند و ۲۸ کیلومتر ساماندهی شد و همچنین امتداد مسیر را خواهیم داشت.


کلائی در خصوص تصفیه خانه سپتاژ اظهار کرد: این پروژه تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد که در نوع خود اولین است.


شهردار مشهد افزود: باید از فضای سبز جنوب مشهد حفاظت کنیم، زیست پذیری شهر مشهد در گرو این موضوع است و الا برخی اتفاق نامبارک مثل تهران روبرو خواهیم شد.


کلائی در پایان خاطر نشان کرد: ۲۷ هزار میلیارد پروژه عمرانی در شهر مشهد در حال انجام است که در سال ۹۸، قول انجام ۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی را داده بودیم، اما این عدد افزایش چند برابری داشت.

 

مراسم بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان

{$sepehr_media_281013_400_300}

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد