آموزش و پرورش خراسان رضوی:
چگونگی برگزاری امتحانات پایان سال مدارس اعلام نشده است
گروه آموزش و پرورش شهرآرانیوز | مدیر روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون دستورالعملی مبنی بر چگونگی برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی مدارس این استان ابلاغ نشده است.

مهدی مجیدی‌فر با اعلام این خبر افزود: این احتمال وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش تا پایان فروردین‌ماه دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون‌ها را به هر استان ابلاغ کند و ما نیز منتظر و تابع این دستورالعمل خواهیم بود.

وی با اشاره به ادامه فرایند آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: به‌دنبال پایان تعطیلات نوروزی، همه کلاس‌های درس مجازی از ۱۴ فروردین‌ماه در سامانه شاد و دیگر زیرساخت‌های مجازیِ مجاز از سر گرفته شد. همچنین از ۵ فروردین‌ماه برنامه‌های آموزشی رسانه ملی نیز آغاز شد و شبکه استانی خراسان رضوی هم کلاس‌های آموزشی مدارس استانمان را پخش می‌کند.

مجیدی‌فر درباره آخرین وضعیت سامانه آموزشی شاد و شیوه دسترسی دانش‌آموزان به آن گفت: اکنون دانش‌آموزان با حداقل مشکل نسبت به گذشته، به سامانه شاد دسترسی دارند و نواقص نرم‌افزاری آن همواره درحال برطرف‌شدن است. مشکل عمده کاربران شاد، سرعت اینترنت است که این مسئله از دسترس وزارت و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور خارج است.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره کلاس‌های درس پایه‌های اول و دوم ابتدایی خاطرنشان کرد: پایه اول و دوم ابتدایی، نظر به اهمیت آموزشی آن، یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که در سال تحصیلی جاری، آموزش‌های آنان را در شهر‌های آبی و زرد خراسان رضوی براساس شیوه‌نامه ابلاغی به‌صورت حضوری برگزار کردیم و در شهر‌های نارنجی و قرمز، فقط به‌صورت مجازی برپا شد. بااین‌حال، معتقدیم پایه‌های آموزشی اول، دوم و دوازدهم، بنا به اهمیتی که در آغاز آموزش و همچنین کنکور دارند، باید به‌صورت حضوری برگزار می‌شدند که متأسفانه وضعیت کرونا مانع از این اقدام شد.

مجیدی‌فر تصریح کرد: در شهر‌های آبی و زرد، پایه‌های اول و دوم ابتدایی با جمعیت زیر ۱۵ نفر کلاس تشکیل دادند و کلاس‌های عملی هنرستان‌ها نیز برگزار می‌شد که در شهر‌های زرد، کلاس‌های عملی را برگزار نمی‌کردیم.

وی باتوجه‌به وضعیت نارنجی شهر مشهد و حضور برخی دانش‌آموزان کنکوری در مدارس تأکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر حضور دانش‌آموزان سال دوازدهم در مدارس صادر نشده است و اطلاعات تکمیلی دراین‌باره را می‌توانید از معاون امور متوسطه خراسان رضوی جویا شوید.