مراسم رژه موتوری و خودرویی روز ارتش در مشهد برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز یکشنبه در این مراسم گفت: ۲۹ فروردین روز عید ارتش است. روز فرمان تاریخی امام (ره) و روزی است که در آن شرایط سخت و در شرایطی که مخالفان، شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند امام (ره) با تفکر هوشمندانه خود با فرمان روز ارتش، خط قرمزی بر سخنان معاندان و مخالفان کشید.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: ارتش همواره در کنار مردم بوده و در به ثمر رسیدن و تثبیت انقلاب و مبارزه با تجزیه طلبان و همچنین در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در بلایای طبیعی و کمک به مردم و در افزایش توان دفاعی کار‌های بزرگی انجام داده است و امروز هیچ وابستگی به جایی ندارد و با توان علمی و تحقیقاتی خود به بالاترین توان رسیده است.
وی ادامه داد: امروز در همه زمینه‌ها دشمن را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورتی که دست به کاری بزند به شدیدترین وجه مقابله کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا است و اجازه نخواهد داد دشمن به مرز‌های ما نزدیک شود.
وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز ارتش به مقابله با آن پرداخته و امروز هم هفت بیمارستان منطقه شمال شرق کشور به مردم امدادرسانی می‌کنند.

امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

منبع: ایرنا