افزایش ۵۵ درصدی بیماران کرونایی بخش‌های مراقبت ویژه خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی هزار و ۱۴۲ نفر است که از این تعداد ۲۶۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
وی گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون میانگین تعداد بیماران جدید بستری شده مشکوک به کرونا در این استان ۱۳۴ درصد و میانگین بیماران موجود بستری شده ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین جان باختگان ناشی از این ویروس همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تعداد مراجعه سرپایی بیماران و افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ نیز به سه هزار نفر در روز رسیده است.
دکتر قلیان گفت: با توجه به موج جدید شیوع کرونا، اگر شهروندان علائمی از قبیل حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی دارند باید به پزشک یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۲۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا