پرز کیست و برنامه او برای لیگ های اروپا چیست؟ + بیوگرافی

گروه ورزش/شهرآرانیوز، ماجرای آغاز تورنمنت سوپرلیگ اروپا جنجال بزرگی در فوتبال دنیا به وجود آورده‌است. از یک سو باشگاه‌های تشکیل‌دهنده این جام اصرار به حضور و برگزاری این رقابت‌ها دارند و از سوی دیگر یوفا، فیفا و حتی سیاستمدارانی چون ماکرون، جانسون و ... به مخالفت با آغاز به کار این سری رقابت‌های فوتبال پرداخته‌اند.

 

گرچه برخی معتقدند تز آغاز چنین تورنمنتی را بایرن مونیخ و کارل هاینس رومینیگه سال‌ها قبل دادند، اما این روزها بایرن طی بیانیه‌ای رسمی به همراه بوروسیادورتموند و لایپزیش اعلام کرده که حاضر نیست در چنین رقابت‌هایی شرکت نماید.

 

به جز پیشنهاد ابتدایی بایرن اما شنیده می شود فلورنتینو پرز، مدیر رئال مادرید و گلیزرها، مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد طراحان اصلی و پیش‌برنده سوپرلیگ اروپا بوده‌اند. حتی در خصوص پرز شنیده می شود او از مدت‌ها قبل تیمی ویژه از وکلای ورزشی را استخدام کرده تا موانع حقوقی و شکایات احتمالی یوفا و فیفا را بی اثر کنند.

 

فلورنتینو پرز کیست؟

 
رییس فعلی رئال مادرید و بازرگان اسپانیایی که موفقیت‌های بی نظیرش در مدیریت فوتبال همواره دشمنان سرسختی برای او ساخته است. رئال مادرید در هر ۲ برهه حضور پرز در راس باشگاه، موفق به جذب ستاره‌های گرانقیمت دنیای فوتبال و کسب جام‌های مختلفی شد.

فیگو، رونالدو، دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو، کاکا، ادن هازارد، تیبو کورتوآ و ... همه در دوران مدیریت پرز به رئال مادرید پیوستند. او در دو بازه زمانی ۲۰۰۰-۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ تا امروز ریاست باشگاه رئال را برعهده داشته است و همواره بر ساختن تیمی کهکشانی برای مادریدی‌ها تاکید دارد.
 
 
او دو بار با خرید رونالدو و بیل از منچستریونایتد و تاتنهام، رکورد گرانترین بازیکن دنیای فوتبال را شکست.
 

پرز در آخرین اظهاراتش در خصوص آغاز به کار تورنمنت جنجالی سوپرلیگ اروپا گفت: ما با سوپر لیگ اروپا، فوتبال را به سطح دیگری می‌رسانیم؛ تغییرات لازم بود!
 
 
پرز همچون همتایانش در سایر تیم‌های حاضر در سوپرلیگ اروپا اعتقاد دارد بخش اعظمی از درآمد لیگ قهرمانان و سایر تورنمنت‌های فوتبالی در رده باشگاهی، به جیب افرادی جز باشگاه‌ها می‌رود و حالا با سوپرلیگ، انقلابی بزرگ از نظر مالی در تیم‌های باشگاهی حاضر در این رقابت‌ها شکل خواهدگرفت.
 
 
حال باید منتظر ماند و دید که این تغییرات آیا به نفع فوتبال خواهدبود یا در نهایت تنها چند باشگاه متمول سود می‌برند و باشگاه‌های ضعیف‌تر و سازنده فوتبال به نابودی کشیده خواهندشد.