چگونه زولبیا درست کنیم؟

به گزارش شهرآرانیوز، آرد، نشاسته، ماست، کره و بیکینگ پودر از مواد تشکیل‌دهنده زولبیا هستند و بامیه با آرد، کره، تخم‌مرغ و آب درست می‌شود. هر دو این شیرینی‌ها به فر احتیاجی ندارند و پس از سرخ شدن، در شربت غلتانده می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی و نکات طلایی پخت آن‌ها آشنا کنیم.

 

طرز تهیه زولبیا:

چگونه زولبیا درست کنیم؟

نشاسته را داخل ظرف ریخته و ماست را اضافه می‌کنیم و خوب با هم مخلوط کرده تا نشاسته مقداری نرم شود حالا گلاب، زعفران دم کرده، روغن مایع و آرد را به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب مخلوط می‌کنیم تا از حالت سفتی خارج شود در حین همزدن بکینگ پودر هم به مواد اضافه می‌کنیم.

بعد از همزدن مواد را داخل ظرفی در بسته ریخته و اجازه می‌دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت استراحت کند.

قبل از زدن زولبیا شیره را آماده می‌کنیم به این صورت که ۱ لیوان سرخالی شکر را به همراه یک سوم لیوان آب داخل قابلمه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری گلاب، نصف قاشق چایخوری آبلیمو اضافه می‌کنیم مواد را هم زده تا شکر مقداری حل شود. حالا قابلمه را روی گاز گذاشته و دیگر مواد را به هم نمی‌زنیم تا شروع به قل زدن کند و بعد از اینکه کف کرد با یک برس آغشته به آبلیمو کناره‌های قابلمه را که شکر چسبیده پاک می‌کنیم.

شکر باید کاملا حل شود بعد مقداری زعفران، چند عدد هل و نصف قاشق غذاخوری گلوکز مایع اضافه کرده و همین که گلوکز باز شد گاز را خاموش می‌کنیم.

حالا مواد زولبیا را که استراحت کرده را هم می‌زنیم و داخل ظرف مخصوص یا ظرف جای سس می‌ریزیم.

داخل یک قابلمه کوچک به اندازه ۲ سانتیمتر روغن ریخته و صبر می‌کنیم تا روغن داغ داغ شود بعد از مواد زولبیا به صورت دایره ایی و تو در تو داخل روغن داغ می‌ریزیم و خوب هر دو طرف را سرخ می‌کنیم تا طلایی رنگ شود. (البته به سلیقه خود سرخ کنید) و بعد داخل شربت می‌اندازیم؛ که به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه داخل شربت باشد بعد خارج کرده و داخل ظرف می‌چینیم.

نکته:شربت زولبیا برعکس شربت بامیه باید گرم باشد.

منبع: بیتوته