جذامیان معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند خواهند شد
گروه جامعه شهرآرانیوز | سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی از زیر پوشش قرارگرفتن جذامیان معلول، در خراسان‌رضوی خبر داد.

مسعود فیروزی با اعلام این خبر افزود: موضوع بیمه و درمان جذامی‌ها مطابق قانون در حوزه اختیارات و وظایف بهزیستی نیست، مگر اینکه بیماری جذام منجر به معلولیت و ناتوانی آن‌ها شود که بتوان به‌عنوان معلول، آن‌ها را پوشش داد.

وی ادامه داد: در همین زمینه، مدتی قبل به اتفاق جمعی از مدیران استان به مرکز جذامی‌ها رفتیم و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، تعدادی از این عزیزان را که امکان پوشش بهزیستی برای آن‌ها وجود داشت، طبق نظر کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، طبقه‌بندی و حمایت کردیم.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خدمات توان‌بخشی، تأمین اروتز و پروتز، حمایت‌های مالی و برقراری مستمری، پذیرش در خانه سالمندان و دیگر حمایت‌های مادی و معنوی را برای این افراد انجام دادیم.

فیروزی در پایان با اشاره به کمک‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و نظارتی استان درباره ارائه خدمات به معلولان تأکید کرد: جذامیان از نظر هزینه‌های درمان زیر پوشش بنیاد بیماری‌های خاص هستند و از نظر بیمه‌ای نیز از بیمه سلامت برخوردارند. ما هم در کنار سایر نهاد‌های مرتبط همچون شهرداری، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، دانشگاه علوم‌پزشکی و نهاد‌هایی که در آن نشست قول حل مشکلات این عزیزان را دادند، همکاری می‌کنیم و حضور فعال داریم و نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.