حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی:
فتنه عراق مانند فتنه مشهد محقق نشد

به گزارش شهرآرا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: رویداد عظیم اربعین، یک جبهه مقاومت بین المللی اسلامی را شکل می‌دهد که این رویداد عظیم، جلوه انسان سازی و یادگیری سبک زندگی از محضر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و برای همه زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) شکل گیری مدنیت حسینی را نوید می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: فتنه‌هایی در عراق شکل گرفت تا رویداد عظیم اربعین را کمرنگ و کم رونق کنند. سال گذشته خواستند فتنه‌ای در مشهد با محوریت دعوای ایرانی - عراقی راه بیندازند که هدفشان محقق نشد. امسال نیز در عراق، یک فتنه آمریکایی - سعودی شکل دادند تا جریان اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

 رئیسی با ابراز خرسندی از هوشیاری ملت و دولت عراق برای به حاشیه راندن این فتنه و بر ملا شدن خطوط این جریان، بر لزوم استمرار هوشیاری در این زمینه تاکید کرد و گفت: همگان باید تلاش کنیم که رویداد عظیم اربعین به نحو احسن شکل گیرد.
وی ادامه داد: لازم است پیشاپیش از موکب داران، میزبانان از دولت و ملت عراق و همچنین مرجعیت هوشیار در این کشور تقدیر کنم و از مسئولان مربوطه در ایران نیز بویژه نیروهای نظامی و انتظامی که در مرزها به برقراری نظم و آرامش مشغولند، باید قدردانی کرد. از همه می‌خواهم که تلاش‌هایمان به گونه‌ای باشد که خاطره ای شیرین از این اربعین در دل و جان مردم باقی بماند.
منبع: تسنیم