ازدحام در واحد‌های صنفی خط قرمز نظارت‌هاست
طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، گفت: بیشتر مشاغل در گروه یک قرار گرفتند و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ حدود ۴۰ درصد مشاغل هستند. بر مشاغل گروه‌هایی که فعالیتشان ممنوع است، به‌صورت ویژه نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: تا وقتی که مشهد از وضعیت قرمز خارج نشود، تشدید نظارت‌ها ادامه خواهد داشت. در هر صورت، مصوب ستاد ملی کرونا لازم‌الاجراست و واحد‌های صنفی که ممنوعیت فعالیت دارند، باید از قانون تبعیت کنند.
به‌گفته دلداری تا ۱۰ اردیبهشت تعطیلی گروه ۲ قطعی شده است و اگر وضعیت قرمز ادامه داشته باشد، این تعطیلی ادامه خواهد داشت که امیدوارم با نارنجی‌شدن وضعیت کرونایی مشهد، شاهد فعالیت دوباره گروه ۲ هم باشیم. باید دید در هفته آینده چه تصمیمی در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: بیشتر مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها اکنون تعطیل‌اند و اجرای مصوبات در این گروه‌ها راحت‌تر است. بیشتر سختی نظارت‌ها در واحد‌هایی است که در خیابان‌های اصلی و فرعی قرار دارند. اما با کمک گروه‌هایمان، نظارت بر این واحد‌ها را جدی گرفتیم تا از تجمع و رفت‌وآمد‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: گروه‌های بازرسی ما علاوه بر نظارت بر گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ که امکان فعالیت ندارند، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در گروه یک هم نظارت می‌کنند و حتی متخلفان پلمب و جریمه هم خواهند شد.

دلداری یادآور شد: از ابتدای امسال ۷۸۷ گروه مشترک داشتیم که ۶۵۹۹ بازرسی در این مدت انجام شده است. همچنین ۱۵۰۷ اخطار کتبی و حدود ۴۰۰ فرم جریمه صادر شده و ۴۵۷ واحد صنفی نیز پلمب شده است. در این تخلفات مشاغل گروه یک سهم کمتری داشتند؛ بیشتر این مشاغل جریمه شدند و اخطار کتبی گرفتند. بیشتر پلمب‌ها برای گروه ۲، ۳ و ۴ است و به‌ندرت گروه یک در آن دیده می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با رعایت مردم و اصناف این هفته پایان محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۲ باشد؛ مسلما این تعطیلی‌ها به این مشاغل آسیب می‌زند.