بوسه مشهدی به جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال!
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، لیگ برتر بسکتبال درحالی با قهرمانی دراماتیک‌گونه شهرداری گرگان به پایان رسید که در هیاهوی پرتاب اعجاب‌انگیز ستاره آمریکایی، ۲ ستاره مشهدی در ترکیب تیم قهرمان نقش‌آفرینی می‌کردند. ۲ ستاره‌ای که در پایان بر جام قهرمانی بوسه زدند و تصویر‌ش به‌سرعت در فضای‌مجازی منتشر شد. روزبه ارغوان و احمد بوستانیان ۲ بسکتبالیست پرسابقه مشهدند که سال‌هاست از شهر دورند و در تیم‌های دیگر توپ می‌زنند؛ یکی با مجموعه‌ای از افتخارات و قهرمانی در سوپرلیگ بسکتبال و دیگری با آن قامت رعنای ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متری‌اش، مهره دلخواه هر سرمربی‌ای بودند.
 
تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد نتوانست از دور پلی‌آف بالاتر بیاید، اما بسکتبال مشهد در فینال این پیکار‌ها ۲ نماینده شایسته در تیم قهرمان و یک نماینده در تیم نایب‌قهرمان داشت. روزبه ارغوان و احمد بوستانیان در لذت فتح جام شریک گرگانی‌ها بودند و حامد حسین‌زاده هم دیگر مشهدی فینال لیگ برتر بسکتبال بود که همچون تیم همشهریانش در پایان این رقابت چیزی به‌جز حسرت برایش باقی نماند.


وضعیت متفاوت ۳ مشهدی در فینال

احمد بوستانیان، بلندقامت‌ترین بسکتبالیست لیگ برتر، در ۴ دیدار فینال امسال غایب بود. او فینال را به‌خاطر اسپاسم کمر از دست داد. در مقابل، روزبه ارغوان، دیگر مشهدی تیم قهرمان، در هر ۴ بازی به میدان رفت. ارغوان درمجموع ۴ دیدار ۵۶ دقیقه بازی کرد و ره‌آورد آن ۱۳ ریباند، ۳ پرتاب ۲ امتیازی و ۳ پرتاب ۳ امتیازی موفق بود. حامد حسین‌زاده، مشهدی تیم نایب‌قهرمان، یعنی مهرام تهران، عملکردی به‌مراتب بهتر از روزبه ارغوان و احمد بوستانیان، همشهریانش در تیم رقیب، داشت. حسین‌زاده در هر ۴ دیدار در ترکیب ابتدایی مهرام بود و درمجموع بیش از ۱۳۲ دقیقه بازی کرد. او در مدت حضورش در میدان ۱۴ ریباند داشت و ۱۰ پرتاب ۲ امتیازی‌اش به سبد نشست. او ۴ پرتاب ۳ امتیازی موفق هم داشت. بااین‌همه، در پایان ارغوان و بوستانیان بودند که دستشان به جام رسید!


ارغوان: احساس غرور می‌کنم

ستاره مشهدی شهرداری گرگان حالا ششمین جام لیگ برتر را فتح کرده است؛ رکوردی که در نوع خود منحصربه‌فرد است. روزبه ارغوان درباره این موضوع گفت: اگر قهرمانی فصل قبل با شهرداری گرگان را که بازی‌ها به‌دلیل کرونا نیمه‌تمام ماند و فدراسیون تیم ما را قهرمان اعلام کرد، حساب کنیم، من تاکنون ۶ بار فاتح لیگ شدم. وی افزود: ۲ بار با شهرداری گرگان، یک‌بار با شهرداری تبریز و ۳ بار با پتروشیمی بندر امام جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را بالای سر بردم، اما حقیقت این آخری طعم دیگری داشت.
 
ارغوان خاطرنشان کرد: اتفاقات آخر بازی و پرتاب «پری پتی» باعث شد این قهرمانی عجیب‌وغریب باشد و طعم دیگری پیدا کند. ولی من فکر می‌کنم این قهرمانی حق ما بود و خدا خواست تا حق به حق‌دار برسد. ملی‌پوش اسبق کشورمان تصریح کرد: وقتی به گرگان برگشتیم، در فرودگاه برج مراقبت قهرمانی ما را تبریک گفت و مردم گرگان برایمان سنگ تمام گذاشتند. فکر می‌کنم باید احساس غرور کنم.


بوستانیان: انگار قهرمان المپیک شدیم!

بلندقامت‌ترین بسکتبالیست کنونی ایران درباره شیرینی فتح لیگ برتر با شهرداری گرگان گفت: این قهرمانی خیلی متفاوت بود. شاید اگر شوت «پری» گل نمی‌شد، در بازی پنجم همه‌چیز را از دست می‌دادیم. احمد بوستانیان افزود: به‌نظرم آن شوت را خدا زد، نه پری! باور کنید هیچ تیمی به اندازه ما تمرین نکرد و سختی نکشید. این قهرمانی حق ما بود.
 
وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گرگانی‌ها از تیمشان بعد از این قهرمانی اظهار کرد: شهرداری گرگان سال گذشته به حکم فدراسیون در مسابقات نیمه‌کاره لیگ قهرمان شد، اما واقعیت این است که برای مردم گرگان قهرمانی امسال اولین قهرمانی رسمی و دل‌چسب بعد از ۶۶ سال است. به‌دلیل همین گرگانی‌ها خیلی لذت بردند. وی افزود: در فرودگاه و در مسیر رفتن تا خوابگاه جوری از ما استقبال کردند که انگار قهرمان المپیک شدیم! واقعا هنوز در حیرتم و بابت خوش‌حالی مردم گرگان خوش‌حالم.


موضوع مشهد و ۲ ستاره آن

هم روزبه ارغوان و هم احمد بوستانیان نمی‌توانند در گفت‌وگوی قهرمانی گرگان از بسکتبال شهرشان، مشهد، نگویند. روزبه ارغوان وقتی از کیفیت لیگ می‌گوید، تیم مشهد را شاهد ادعایش قرار می‌دهد. او دراین‌باره گفت: لیگ امسال خیلی باکیفیت بود. شما نگاه کنید همین تیم آویژه مشهد امسال چقدر باکیفیت بود. واقعا به‌عنوان یک مشهدی از این بابت خوش‌حالم. تیم ما در یک بازی به‌سختی و در ثانیه‌های پایانی مقابل آویژه پیروز شد. احمد بوستانیان هم این‌طور از مشهد سخن گفت: تیم مشهد در این دوسه سال با مدیریت جعفر فلاح متحول شده است و همین موضوع سبب شده است بسکتبال شهرم رشد خوبی داشته باشد. آویژه یک مربی خارجی باکیفیت را به مشهد آورده و همین به پیشرفت بسکتبال مشهد کمک کرده است. وی افزود: اگر وضعیت از حیث مالی، امکانات و مربی مهیا باشد، چرا آدم در شهر خودش بسکتبال بازی نکند تا مردم از موفقیت‌های تیمشان لبخند به لبشان بیاید؟


مقصد آینده ستاره‌های مشهدی کجاست؟

هم روزبه ارغوان و احمد بوستانیان و هم حسین‌زاده قراردادشان با باشگاه‌هایشان به پایان رسیده و باید منتظر نشست و دید فصل بعد به کدام تیم می‌روند. البته هر ۳ ستاره از وضعیت‌شان راضی هستند و به ماندن تمایل دارند، اما کسی چه می‌داند، شاید این فصل تیم شهر مشهد یکی یا هر ۳ این مشهدی‌ها را به خدمت گرفت تا بسکتبال مشهدی گامی بلند در راستای رسیدن به یک هدف مهیج، یعنی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بردارد.