امیدواری به رفع ایرادات رتبه‌بندی معلمان در مجلس
به گزارش شهرآرانیوز، لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس اعلام وصول و برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس ارسال شده است. پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده بعد از انجام بررسی‌ها، جزئیات این لایحه نهایی شده و در نهایت در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

معلمان با ابراز امیدواری از روند سریع کار، خواستار قانون شدن و دائمی شدن رتبه بندی هستند و می‌گویند: باید کار جوری پیش برود که رتبه‌بندی قانون شود و دیگر هر سال نگران تصویب یا تمدید اعتبار آن نباشیم.

در عین حال، معلمان تازه‌کار و جدیدالورود خواستار لحاظ شدن شرایط خود در تنظیمات رتبه‌بندی شدند و گفتند: نباید تنها سابقه را مدنظر قرار دهند؛ اگر فقط بر مبنای سابقه لایحه را ببندند، ما معلمان تازه کار جا می‌مانیم و فاصله دریافتی ما با معلمان با سابقه به شدت افزایش می‌یابد.

به گفته آنها، دولتی‌ها بار‌ها ادعا کرده‌اند قرار است با دائمی شدن رتبه‌بندی فاصله دریافتی معلمان و کارمندان سایر وزارتخانه‌های دولتی از میان برداشته شود و حالا انتظار داریم این بهبود معیشت شامل حال همه‌ی معلمان کشور بشود؛ تازه وارد‌ها جا نمانند و مستثنا نشوند.
 
منبع: ایلنا