بهره‌برداری از اکوپارک مشهد تا پایان خرداد
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی در پیامی اینستاگرامی درباره پیشرفت پنجمین مگاپروژه سبز این‌دوره مدیریت شهری نوشت: این‌پروژه حال‌وهوای متفاوتی دارد و یکی از اهداف و کارکرد‌هایی که برای آن تعریف کرده‌ایم، کمک به آشنایی بیشتر کودکان و فرزندان با محیط‌زیست و طبیعت است که درکنار آن خانواده‌ها نیز بتوانند در کنار یکدیگر در فضایی شبه‌روستایی و عشایری به دور از هیاهو و گرفتاری‌های روزمره شهری وقت خود را سپری کنند.

وی افزود: این‌پروژه را «اکوپارک» نام‌گذاری کرده‌ایم که در گذشته درباره بخشی از آن در پست دهکده طبیعت و خانواده توضیحاتی عرض کرده بودم و حالا تصمیم بر این شد تا در کنار کوه‌پارک، رودپارک، بوم‌پارک و کشت‌پارک این‌پروژه را نیز در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار داشته باشیم.

کلائی ادامه داد: همان‌طور که عرض کردم هدف‌گذاری اصلی ما در این‌پروژه این است که بتوانیم چگونگی همزیستی با محیط زیست و طبیعت را یاد بگیریم. برای وسایل بازی مجموعه سعی کرده‌ایم از وسایل بازی طبیعی در فضای طبیعت استفاده کنیم و حتی روشنایی مسیر را نیز با المان‌های طبیعی انجام بدهیم. به‌ویژه اینکه به‌مرورزمان انرژی مصرفی اکوپارک از منابع پایدار خورشید و باد تأمین خواهد شد و می‌تواند مجموعه جذابی از ابزار‌های انرژی تجدیدپذیر باشد.

وی در ادامه این متن اینستاگرامی با بیان اینکه اکوپارک نقطه اتصال کوه‌پارک با بوستان خورشید است و امیدوارم فضای فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن از طبیعت بکر و جذاب ارتفاعات جنوبی مشهد ایجاد شود، نوشت: تحقیقات زیست‌محیطی مفصلی درباره این‌پروژه انجام شده است. باورم این است که ایجاد فضا‌های تفرجی-زیست‌محیطی شهری برای حرکت در مسیر توسعه پایدار در شهر به شدت لازم است.