استقلال-الهلال؛ آمار‌ها به سود استقلال| همه مدعیان رخ دررخ آبی‌ها

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، استقلال در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ۱۱ بار با الهلال عربستان دیدار داشته که در ۵ بازی به برتری رسیده و ۴ بازی دیگر را واگذار کرده است.

 

علاوه بر این استقلال از نظر هجومی درکنار پرسپولیس بهترین تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان لقب گرفت. گرچه آبی‌ها دربخش دفاعی خود شرایط مناسبی نداشتند و درمجموع ۸ بار دروازه خود را به روی مهاجمان حریف باز شده دیدند، اما خط آتش آبی‌ها به خوبی دراین تورنمنت فعال بود وتوانست علاوه بر صعود از گروه تصویر امیدوار کننده‌ای برای آینده پدید آورد.

استقلال به یقین با سخت‌ترین حریف مرحله یک هشتم نهایی مواجه شده است و شاید حتی اگر به پرسپولیس برمی‌خورد به اندازه بازی با الهلال کارش برای صعود از مرحله بعد دشوار جلوه نمی‌کرد. در واقع استقلال که درسخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفته بود (امتیازتیم‌های دوم و سوم این واقعیت را به اثبات می‌رساند) حالا نیز درمرحله یک هشتم نهایی با پرآوازه‌ترین تیم غرب آسیا مصاف خواهد داد.

استقلال در سال‌های حضورخود درلیگ قهرمانان آسیا البته بار‌ها با این رقیب مصاف داده و حتی سابقه پیروزی درریاض مقابل الهلال را هم دارد، اما آنچه استقلال را درشرایط فعلی تا حدی برتر از حریف جلوه می‌دهد برخورداری از تیمی هجومی تراست که همه تیم‌های مرحله گروهی را از دم تیغ گلزنی خود گذراند وشکی نیست اگر همین بازیکنان حفظ شوند، فرهاد مجیدی و همکارانش با دستی باز این تورنمنت را ادامه خواهند داد.