حمایت کمیته امداد از ۶ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر ۵ سال

به گزارش شهرآرانیوز، رضا شهرکی با اعلام اینکه اکنون ۲۰۰ هزار خانوار شامل حدود ۴۰۰ هزار نفر تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند، افزود: خانواده‌های تحت حمایت با داشتن ۳۵ هزار و ۹۹۵ فرزند ۳ تا ۱۲ سال، حدود ۹ درصد از جامعه مددجویی تحت حمایت را تشکیل می‌دهند.
وی با اعلام اینکه ۳۴ هزار و ۹۱۸ کودک مددجو در روستا وهزار و ۷۷ کودک در شهر سکونت دارند بیان کرد: این کودکان به دلایلی مانند فوت پدر، طلاق، متارکه، بیماری پدر، زندانی بودن و از کارفتادگی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که باتوجه به نیازشان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.
شهرکی به قرار داشتن در فصل کسب علم و دانش اشاره و اعلام کرد: با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جذب مشارکت‌های نیکوکاران به دانش آموزان نیازمند، هر چند نیاز هنوز وجود دارد و مشارکت خیرین در این زمینه موثر است، اما از محل جشن عاطفه‌ها کمک‌های مناسبی صورت گرفت تا فقر مالی زمینه‌ای برای عدم ادامه تحصیل بعضی دانش آموزان نشود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین برای کودکان شناسایی شده، طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود تا مشکلات خانواده‌های این کودکان در بخش‌های مختلف و با مشارکت خیران و حامیان این طرح زودتر و بیشتر حل شود.
وی بر توانمند کردن خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال و برخورداری از مسکن مناسب گفت و ادامه داد: در صورت استعداد خانواده به اشتغالزایی زمینه ایجاد شغل برای سرپرست و یا هریک از اعضای خانواده فراهم می‌شود. همچنین این نهاد درصدد است تا با ساخت و یا مقاوم سازی مسکن مناسب خانواده‌های تحت حمایت را خانه دار کند.
شهرکی اجرای طرح حمایت از حدود ۶ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر ۵ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت خبر داد و یادآور شد: در قالب اجرای این طرح به ازای هر کودک مشمول طرح، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و روند رشد کودک هر ماه مورد نظارت قرار می‌گیرد.