سخنگوی وزارت خارجه: تحولات افغانستان ما را نگران کرده است

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با روند تحولات در افغانستان و برخی از اظهارنظرها در ارتباط با نوع کنش ایران در ارتباط با موضوع افغانستان و اینکه آیا ایران در نشست استانبول که قرار است بعداز ماه مبارک رمضان در ترکیه برگزار شود شرکت خواهد کرد یا نه؟ تصریح کرد: ما تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می کنیم و با طرف های دیگر و کنشگران منطقه ای در حال رایزنی هستیم. آنچه که در افغانستان در حال رخ دادن است ما را نگران کرده است.

 

وی افزود: به خاطر تحقق صلح و ثبات در افغانستان تمام مساعی و تلاش خود را به کار برده و می بریم که آینده افغانستان در صلح و ثبات باشد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه با دولت افغانستان و گروه های دیگر در این کشور در تماس هستیم و تلاش داریم که روند گفت وگوهای دولت افغانستان با طالبان و گروه های دیگر در این کشور را تسهیل کنیم، ادامه داد: امیدواریم که دولت افغانستان نیز ملاحظات جدی در نظر داشته باشد و ما امیدواریم که روند تحولات به نفع مردم افغانستان و در راستای ایجاد صلح و ثبات در این کشور پیش برود.

 

خطیب زاده در پاسخ به این سوال که آیا ایران در نشست استانبول شرکت خواهد کرد یا نه؟، گفت: این موضوعی است که در زمان خودش به آن خواهیم پرداخت.

 

منبع: ایسنا