بایدن: رویکرد ایران در مذاکرات وین جدی است

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که ایران در این مذاکرات، جدی است.

ایلنا نوشت: وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا ایران در مذاکرات وین، رویکردی جدی دارد یا خیر، گفت: «بله ولی این‌که آنها تا چه حد جدی بوده و آماده انجام چه کارهایی هستند، مسأله دیگری است». بایدن افزود که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد.

 

همچنین خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: در جریان رویداد روز جمعه، یکی از روزنامه نگاران از بایدن پرسید: آیا او فکر می‌کند که تهران رویکرد جدی در مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران نشان می‌دهد.

بایدن گفت: "بله، من فکر می‌کنم. با این حال، چقدر جدی است و آماده است چه مراحلی را بردارد. موارد مختلف است. مذاکرات هنوز ادامه دارد. " این نشست از وب سایت کاخ سفید پخش شد.

در پایتخت اتریش، چندین هفته جلسات منظم حضوری کمیسیون توافق هسته‌ای و جلسات غیر رسمی بین آن‌ها برگزار شده است. تا به امروز، سه کارگروه ویژه ایجاد شده است، دو گروه - در مورد لغو تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده و موضوع هسته‌ای - به دنبال یافتن گام‌های مشخصی هستند که باید برای بازگرداندن کامل توافق هسته‌ای توسط تهران و واشنگتن برداشته شود. وظیفه گروه خبره سوم توافق در مورد ترتیب این مراحل است.