واکسیناسیون خودرویی سالمندان بالای ۶۰ سال در مشهد از امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش شهرآرانیوز، امین مهری در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون خودرویی افزود: در حال حاضر پایگاه واکسیناسیون خودرویی در ساختمان زکریا در شهرک دانش و سلامت مشهد مستقر است که شمار این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این اقدام با هدف تکریم سالمندان بویژه برای افرادی که از نظر رفت و آمد و حضور در پایگاه‌های ثابت مشکل دارند، انجام شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون واکسیناسیون گروه سالمندان بالای ۸۰ سال در مشهد و خراسان رضوی در حال انجام است که در روز‌های آینده تلقیح واکسن کرونا به ۷۵ ساله‌ها آغاز خواهد شد و طبق زمان‌بندی و اولویت‌های انجام شده به ترتیب همه گروه‌های سنی، زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.
وی گفت: در قالب واکسیناسیون خودروی ابتدا احراز هویت و کارت واکسن برای فرد صادر می‌شود و بعد از تزریق، مشخصات در سامانه سینا ثبت می‌شود.
وی تب و لرز، بدن درد و سردرد را از عوارض احتمالی بعد از تزریق واکسن کرونا عنوان کرد و افزود: افرادی که واکسن زده‌اند در صورت مشاهده این علائم می‌توانند قرص استامینوفن و ناپروکسن مصرف کنند و اگر علائم شدیدتر شد حتما باید به پزشک مراجعه کنند.
وی مصرف مایعات زیاد برای پیشگیری از سرگیجه و در صورت درد در محل تزریق، انجام کمپرس آب سرد به مدت ۲۴ ساعت و پس از آن انجام کمپرس گرم را توصیه کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت جام خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا