به‌کارگیری ۱۱۵هزار کارگر از «ایست‌کار»‌های شهر مشهد
به گزارش شهرآرانیوز؛ معــــاون خدمــات شهری شــهرداری مشـــــهد از به‌کارگیری و اعزام بیش از ۱۱۵هزار نفر نیروی کارگری به‌وسیله شهروندان از طریق ایست‌کارها، از آغاز اجرای این طرح تاکنون خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌آمده به‌ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و سامان‌دهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح سامان‌دهی این کارگران را در دستورکار خود قرار داد که پس از انجام مطالعات تخصصی مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرایند ساخت ۱۲ ایست‌کار سامان‌دهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز شد تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیرحضوری به این ایست‌کار‌ها برای به‌کارگیری کارگران اقدام کنند.

وی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از ۸ هزار کارگر ساختمانی و موقت با حضور در ایست‌کار‌ها و ثبت‌نام در سامانه سامان‌دهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده و کارت عضویت طرح سامان‌دهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده‌اند.

یعقوبی افزود: باتوجه‌به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر شد کارگرانی که در طول روز به پروژه‌ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درخت‌کاری اعزام و در آن‌ها به‌کارگیری شوند؛ تاکنون نیز بیش از ۱۷هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.
وی اضافه کرد: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند برای درخواست و به‌کارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست‌کار‌ها یا به‌صورت غیرحضوری و تماس با سامانه پاسخگویی۳۱۷۵ برای به‌بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام کنند.