برگزاری آزمون‌های حضوری شاید در حیاط مدرسه
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ بالاخره روز گذشته و پس از کش و قوس‌ها و تأیید و تکذیب‌های فراوان و سردرگمی اولیا و دانش آموزان، خروجی جلسه ستاد ملی کرونا برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم بود. امتحاناتی که آن طور که مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرده است آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه احتمالا در حیاط مدارس برگزار خواهد شد.

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با شهرآرا و با بیان اینکه برگزاری امتحانات دانش آموزان در ایام کرونا برای همه پایه‌ها غیرحضوری خواهد بود، گفت: در این میان تنها امتحانات دانش آموزان نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت معدل در این پایه، به صورت حضوری خواهد بود. سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت، سمپاد در ۲۰ و ۲۱ خرداد و مرحله دوم المپیاد‌های علمی در ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله بعد آن نیز ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود.

وی با تشریح جزئیات برگزاری این امتحانات افزود: امتحانات پایه نهم متوسطه در ۲ درس پیام‌های آسمان و علوم تجربی، به صورت هماهنگ استانی و در بقیه دروس به صورت هماهنگ منطقه‌ای و مطابق با مقررات و دستورالعمل‌های مربوط برگزار می‌شود. زمان شروع امتحانات هماهنگ پایه نهم متوسطه مدارس روزانه نوبت صبح در استان ساعت ١٠ صبح و مدارس روزانه نوبت بعد از ظهر ساعت ١٣ تعیین شده است. در صورتی که امکان برگزاری امتحان در حیاط مدارس وجود داشته باشد و در آن ساعت از روز آفتاب شدیدی نباشد و هوا مساعد باشد، امتحانات در فضای باز برگزار خواهد شد، در صورت نبود این شرایط، از دانش آموزان در کلاس‌های درس و با فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب امتحان گرفته می‌شود.


جزئیات برگزاری آزمون مرحله دوم المپیاد‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی ۱۴۰۰ را از روز ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه و همچنین از روز ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه اعلام کرد و آزمون تعیین مرکز ویژه دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان متوسطه اول شهر مشهد در تاریخ ۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این آزمون همه دانش آموزان پایه نهم مدارس متوسطه اول استعداد‌های درخشان مشهد برای تعیین یکی از مدارس متوسطه دوم جمعه صبح ۴ تیرماه ۱۴۰۰ به رقابت خواهند پرداخت. همچنین امتحانات هماهنگ پایه نهم متوسطه دانش آموزان مدارس بزرگ سالان، آموزش از راه دور، داوطلبان آزاد و طرح جامع در نوبت بعد از ظهر تعیین و شروع آن ساعت ١٣ خواهد بود.


ثبت نام‌ها غیرحضوری است

وی درباره نوع ثبت نام‌ها برای سال آینده تحصیلی توضیح داد: ثبت نام‌ها امسال فرایند غیرحضوری دارد و قرار است پیش بینی‌های لازم برای این کار تمهید شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون مقرر شده است ثبت نام غیرحضوری باشد و کتاب‌های درسی برای سال آینده نیز به صورت ثبت نام غیرحضوری در سایت صورت پذیرد.
خدابنده یادآور شد: خانواده‌ها به صورت فردی و مدارس به صورت دسته جمعی می‌توانند در سایت کتب درسی ثبت نام کتاب را برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان انجام دهند.