روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | شهید اردیبهشتی روی تاتامی

به گزارش شهرآرانیوز؛ از آنجا که میدان ورزش میدان تربیت است، رضا از مشتاقان و علاقه‌مندان ورزش به‌ویژه رشته ادب‌پرور جودو بود. او اوقات فراغتش را روی تاتامی جودو می‌گذراند و از تجربیات مربیان بهره می‌برد. رضا ورزشکاری موفق بود و جودو را در آزمون دریافت کمربند با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

رضا اردیبهشتی سومین فرزند خانواده در ۲۸ آبان ۱۳۴۳ به دنیا آمد. دوران انقلاب فرا رسید و رضا همچون دانش‌آموزان دیگر در راهپیمایی‌ها حاضر می‌شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به انجمن اسلامی مدرسه پیوست، سپس عضویت بسیج را پذیرفت و از جهاد سازندگی هم غافل نشد. پدرش از رزمندگان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود. رضا پس از آغاز جنگ تحمیلی، باوجود سن کم و اندام کوچک سرانجام در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۶۱ به‌عنوان خدمه آرپی‌جی به صف رزمندگان پیوست.

 

او سرانجام در ۴ خرداد همان سال در مرحله اول عملیات رمضان در منطقه حسینیه اهواز به‌شدت مجروح شد و به ندای حق لبیک گفت و به شهادت رسید. رضا بیشتر اوقات در بسیج مدرسه و پایگاه بسیج مسجد فعالیت می‌کرد. یکی از دوستانش می‌‎گوید: پس از تعطیلات نوروز، یک روز پای تابلو کلاس نوشت کلاس «شهید رضا اردیبهشتی». سکوت کلاس را فرا گرفت و بچه‌ها خیلی متأثر شدند. از توصیه‌ها و سخنان شهید که مادرش نقل کرده بود، چنین است: کسی که از مرگ می‌ترسد، حتما کارنامه اعمالش سیاه است، وگرنه مرگ حق است و شما که از مرگ می‌ترسید، بروید کارنامه اعمالتان را بررسی کنید.